chi chu tunnels - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van sjanrienenhanshannie - WaarBenJij.nu chi chu tunnels - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van sjanrienenhanshannie - WaarBenJij.nu

chi chu tunnels

Door: Webmaster

11 November 2006 | Vietnam, Hanoi

vandaag naar de tunnels geweest die de vietcong hebben gegraven, ook zelf in de tunnels gekropen, de dames wilde er na 30 meter al uit,het was warm krap donker, de mannen hebben de 100 meter wel vol gemaakt, door een steeds smaller wordend donker gat onder de grond.( de lampjes van piet en sjan kwamen goed van pas)
indrukwekkend zijn ook de valkuilen, met de middelen die ze terbeschikking haden maakte ze gemeenste vallen, als daar invalt kom je niet meer levend uit

onze vietnamese gids werkte in de oorlog voor de amerikanen, maar ging niet mee toen ze Saigon verlieten omdat hij zijn familie niet in de steek wilde laten, later is hij gearresteerd en heeft 3 jaar in een gevangkamp gezeten, elke dag werd hem gevraagd ben je fout geweest en steeds zei hij nee, na 3 jaar zei hij ja ik ben fout geweest en lieten ze hem vrij,
nu kan hij alleen de slechtste baantjes krijgen daar zorgt de regering wel voor.

om over te steken hebben we het volgende gevonden, we slaan een kruis en steken over en dan maar hopen dat de brommers ons ontwijken wat ze ook doen, er zijn volgens mij geen verkeersregelels alleen dat je niemand om mag rijden,

het geld snappen we nog steeds niet 100 euro is 2 miljoen dong, we denken steeds dat we teveel betalen en dan is het nog maar 50 cent
lachen.
rien is naar de kapper geweest geknipt en geschoren
voor 2dollar

verder gaat alles goed ons, Hannie heeft al weer een vriend, alleen ze mag van ons haar telefoonnummer niet geven, maar morgen vroeg komt hij ons met zijn fietsje ophalen voor een city tour ben benieuwd

verder vinden de vietnamese honden ons niet zo leuk ze grommen als we voorbij komen, nu heb ik ergens gelezen dat ze ruiken als je hun soortgenoot hebt gegeten, dus wie weet

• 11 November 2006 - 14:13

Danny:

dat was dan maar een korte trip door de tunnels,nog geen foto s gemaakt?

• 11 November 2006 - 15:59

Emil:

2 euro is geen geld rien dat betaal je hier alleen voor je snor al. veel plezier samen

• 11 November 2006 - 18:04

Fam. Sanders:

Hallo vakantiegangers,

Wij hebben net jullie site doorgekregen dus ook wij gaan jullie volgen op jullie reis.
    Blijf goed uitkijken met het oversteken sla er maar een extra kruisje voor.
    En we zijn benieuwd naar foto's van Hannie haar nieuwe vriend.
    Heel veel plezier maak er iets moois van geniet er van.

Groetjes,Familie Sanders
    Tielse hoeve

• 11 November 2006 - 21:44

Jolanda Van Lokven:

Heey hallo daar!!!
    Nou klinkt goed allemaal... het avondtuur is echt begonnen, leuk hoor. Gezellig om jullie zo een beetje te kunnen volgen.
    Groetjes voor allemaal.
    xxx Jol

• 11 November 2006 - 23:03

Corrie En Ton:

Eng die tunnels ging er voor geen goud in. De competitie 10-11-06 uitslag 2-2 mooi begin Feestavond Krekel gezelige dansavond dansen leren door dansschool van de burgt. fijne reis en pas op voor de brommers
    Groetjes Ton en Corrie

• 12 November 2006 - 08:18

Gerda:

Hallo jullie daar in het verre vietnam. Wij zitten hier wel in de regen en wind. Volg jullie op jullie vakantiebelevenissen. geniet ervan maar pas wel goed op he.Ik zou ook niet door zo een enge tunnel kruipen hoor. Voor het oversteken eerst je hand recht vooruit steken rijden ze daar niet tegenaan dan kan je over. Ik ga vandaag met de kids naar Sinterklaasland in Drunen ,Evan gaat ook mee ben benieuwd. Nou veel plezier en de groetjes

• 12 November 2006 - 09:31

An En Ben Zielschot:

wat leuk om jullie zo te kunnen volgen, ons maar eens uitleggen hoe e.e.a werkt. Krijgen heimwee, wind en regen hier, gr An en Ben Z

• 12 November 2006 - 17:41

Johan & Jill:

Hier is het shitweer, dus daarblijven!!
    Ome Hans houd tante Hannie in de gaten, met die vriendjes van d'r! Mam ben je ook naar de kapper geweest?
    Zit de snor van Phylo er nog wel aan?
    Nog veel plezier, doeiiiiiiiiiii

• 12 November 2006 - 17:51

Marijke En Toon:

Lijkt me een geweldige ervaring die tunnels maar of ik er in pas?? Geniet er maar van.
    Marijke en Toon van Werde