Gili eilanden - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van sjanrienenhanshannie - WaarBenJij.nu Gili eilanden - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van sjanrienenhanshannie - WaarBenJij.nu

Gili eilanden

Door: Sjan

Blijf op de hoogte en volg

21 December 2014 | Indonesië, Gili Trawangan

Ik zit hier lekker met mijn voetjes in het zand op Gili trawangan dit verhaal te schrijven waar waren we?

Oja proosten op de jarigen eten bij onze buren en straks nog even Senggigi in, maar dan begint het te regenen, nog maar een bintang dan dat mag maar de tent sluit (21.00) dus we moeten afrekenen maar mogen wel bijven zitten, ipv dat het minder gaat regen begint het pas echt.go als we hier nog wat te drinken kunnen regelen blijven we lekker zitten, Rien gaat naar de bewaking die belt iemand wakker en nadat Rien de slaperige man gesproken heeft lukt het, als het regenen stopt is het bier net op en lopen we terug naar ons huisje.

Van Lombok naar de Gilli,s in een busje gepropt met nog 4 toeristen worden we 1.5 km voor de haven gedropt, het is de bedoeling dat we ons met een cidomo ( paardenkoets) laten vervoeren de sneaky bastards, maar goed wat moet je,
Dan op de boot de ferry hm hm ik tel de mensen 44 ik tel de gloednieuwe in de verpakking reddingsvesten 9 ik pak er een en ga er op zitten zo die is vast voor mij!!!als een locale dame hetzelfde doet ktijgt ze commentaar van de kapitein het is niet nodig gelukkig een gladde zee en een half uur varen en we zijn op Gili Trawangan het grootste van de drie gilli s.
Geen gemotoriseerd verkeer hier en met de paardenkar naar Indigo beach een schattig klein resortje een beetje landinwaarts, we worden hartelijk ontvangen door Bibi die net zo breed is als ze hoog is Rien heeft haar gemeten 1.48 hoog.
We zitten op 5 minuten lopen van het strand en uitgaans gebeuren, gelukkig is de bezetting op eilanden ca 30% hier wil je in het hoogseizoen echt niet zijn, maar nu heeft Trawangan alles wat een tropische strand locatie moet zijn heerlijke witte stranden blauwe zee mooie snorkelplekken en voldoende eet en uitgaans tentjes zonder dat het overlopen is.
S avonds gaan we eten en naar een cafe met live muziek Rien zingt ook nog met de band mee, artiesten nasm mister Crocks.de jongens achter de bar maken er ook een feestje van een geeft me een hand en zegt how are you to morrow ik zeg nice to meet me en zijn maten liggen dubbel om 12 uur is het afgelopen en dat is laat bijna overal sluiting om 21uur dus deze vakantie vroeg naar bed of zelf drankje doen op ons terrasje.

Zaterdag fiesten rondom het eiland 10 km regelmatig stoppen voor een drtink eet of snorkelpauze.perfect

Omdat de eigenaar van Indigo er niet was en het hulpje dacht dat er niets vrij was zijn we verkast naar blue beach cottage recht aan de strand.
Bibi en kwan verbaasd en verdrtietig achterlatend.

Riet foto, s zat maar het laden kost veel tijd we doen ons best
De laatste week is begonnen.

  • 21 December 2014 - 07:40

    Jurgen:

    Rien zien we volgend jaar dus ook in TVOH ?

  • 21 December 2014 - 11:29

    Jeanne Schellekens:

    Het aanmelden is gelukt
    Ik ben weer one line
    Heb je toch wel vastgelegd het optreden van Rien
    Willen wij ook wel zien
    Zo niet dan kan hij op 5 januari zijn debuut maken in Nederland
    Nog veel leuks in het verschiet , lekker fietsen en snorkelen
    Klinkt niet verkeerd

  • 21 December 2014 - 14:14

    Marij:

    ziet er goed uit, Rien zo leadzanger voor een band.
    en inderdaad op 5 januari kan hij ons laten meegenieten van zijn "zang"kunsten!!
    Geniet er nog van die laatste week
    Ben benieuwd naar jullie foto's!

  • 21 December 2014 - 21:40

    Jeanne Kregting:

    Hee troelekes, wat een avontuur hé, lijkt me heerlijk om mee te maken....maar helaasssssssss....ik krijg m'n menneke niet mee...haha.
    nou, nog ffkes en dan de trip weer naar huis, wat is het weer snel voorbij gegaan, ook voor jullie denk ik.

    we zien elkaar in ieder geval op de PARTY!


  • 22 December 2014 - 17:08

    Maudi:

    Hoi Opa en Oma,

    ik mis jullie heel erg. Papa en ik zijn vandaag naar de film geweest. Morgen ga ik dansen bij lifedance. Dat is bijna de hele dag.
    Evan is vandaag met opa naar het oorlogsmuseum in Overloon en hij heeft weer een paar snoeken gevangen.

    Fijne kerstsdagen en tot snel

  • 26 December 2014 - 14:50

    Rita:

    Hallo allemaal.

    Het is hier nu de tweede kerstdag drink er een van mijn hahaah!!!

    Geweldig reis en wat zal je hoofd vol komen staan van al deze belevenis!!
    Heb je toch wel op genomen van Rien bij de band,wil dat wel horen.
    Geniet nog van dagen laatste dagen,en maak maar veel plezier!!

    Hans met jouw verjaardag hoop ik dat het fotoboek klaar is ben wel benieuwd naar alles!!
    Het is hier geen winter nog geen sneeuw gezien wel wat gevroren.

    Tot ziens!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Gili Trawangan

Tempo doeloe

eiland hoppen in Indonesie

Recente Reisverslagen:

27 December 2014

the end

22 December 2014

lanterefanten

21 December 2014

Gili eilanden

18 December 2014

Lombok

15 December 2014

flores explores

Weer op avontuur

Actief sinds 18 Okt. 2006
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 66452

Voorgaande reizen:

27 December 2018 - 22 Januari 2019

Isaan

28 November 2016 - 23 December 2016

Laos

05 November 2015 - 27 November 2015

Myanmar

03 December 2014 - 27 November 2014

Tempo doeloe

31 Oktober 2013 - 23 November 2013

bacpacken in Zuid Thailand

28 Oktober 2011 - 22 November 2011

Java-Bali

24 Oktober 2010 - 16 November 2010

van Kruger naar Kaap

01 November 2009 - 27 November 2009

van noord naar zuid

05 November 2008 - 24 November 2008

onze reizen

27 December 2018 - 30 November -0001

Thailand Isaan

Landen bezocht: