the end - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van sjanrienenhanshannie - WaarBenJij.nu the end - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van sjanrienenhanshannie - WaarBenJij.nu

the end

Door: wij

27 December 2014 | Indonesië, Sanur

23 december met de snelboot van Gili trawangan naar Padang bai op Bali.

Vandaar uit naar Candidassa wat een voormalig vissersdorpje is, het stelt niet veel meer voor dan een straat met restaurantjes en winkeltjes,
De kust bestaat uit baaitjes dit betekent dat elk hotel zijn eigen prive strand heeft, maar dat een lange strandwandeling er niet bij is.
De mensen zijn reuze vriendelijk en hebben zelfs een kerstboom staan.
Op kerstavond komt het personeel ons allemaal een hand geven en gelukkige kerst wensen, er is ook een optreden met indonesische dansers,
Ondanks de kerstmuts kerststropdas en kerstmannetje van Evan komt het kerstgevoel niet echt, is ook erg lastig als het savonds nog steeds 30 graden is. Later op de avond gaan we lekker balinese coctails drinken aan de bar met uitzicht op zee, er zit ook een dronken canadees met kerstmuts dus dat schept een band.we horen dank ook snel alles over zijn liefdesverdriet.
Onze barman is niet flauw en als hij de alcohol in de coctail schenkt moet je zelf stop zeggen dus opletten geblazen, anders gaat het wel erg vlug.

1e kerstdag gaan we nog een tripje doen naar het waterpaleis dat in 1920 mede door nederlanders is gebouwd, een locale markt en de heilige bron Tritaganga gezien de kerstgedachte lijkt me dat wel op zijn plaats echter in de heilige baden liggen grote zwembanden maw het wordt merr als zwembad gebruikt dan dat je hier een speciaal gevoel krijgt erg jammer.
Aan het eind van de dag zie je hoe op zee ern tropische regenbui zich opbouwt apart om te zien, als de regen ons hotel bereikt waait en regent het hard maar na 2 uur is het alweer over.

Dan is de laatste dag aangebroken, nog lekker even snorkelen, zwemmen en zonnen maar dan moeten we toch echt weg,
Nog even langs de saraswati silver shop in Gaynar en dan in de file naar Denpasar airport,
Hadden we op de heenweg met zijn 2en 3 stoelen nu hebben we elk een rij tot onze beschikking dus languit liggen slapen is deze vlucht een fluitje van een cent.
We komen aan op een winderig schiphol bibberdebibber,en dan steeds merr sneeuwval richting huis, een groter contrast kan bijna niet gister wit strand nu wit land maar wel mooi om te zien.

Samenvattend hebben we 5 eilanden aangedaan met 3 verschillende geloven. De komodovaraan van dichtbij gezien, met de manta rog en zeeschilpadden gezwommen, heel veel rijst gegeten, heel veel lieve vriendelijke behulpzame mensen ontmoet,
En ongeloofelijk veel geluk met het weer, we hebben maar een paar buitjes gehad en dan nog voornamelijk in de namiddag of avond en dat in het regenseizoen, de voorspellingen van weeronline daar klopte gelukkig geen bal van , alhoewel de indonesiers daar anders over dachten zij zitten te smachten nasr regen.
We hebben weer een hele mooie ervaring op mogen doen.
Medereizigers bedankt Xxx

• 27 December 2014 - 18:16

Jeanne Schellekens:

Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn
    Zal wel weer wennen zijn met zo'n temperatuur verschil
    Jammer voor jullie dat het er weer op zit
    Maar volgens mij hebben jullie weer een super leuke vakantie gehad
    Zal de reisverslagen weer missen
    Maar ja aan alles komt een eind
    Zie jullie weer als Rien 60 word
    Ja ook jij jongen moet er aan geloven
    Maar je moet maar zo denken , je bent zo oud als je je voelt
    En niet iedereen kan zeggen dat hij 60 word
    En ik snap je wel, klinkt wel hoor maar ook 60 went
    Volgend jaar maakt die een ook niks meer uit
    Zolang je gezond bent, en nog met jullie sjanneke kun jij toch de hele wereld aan

• 27 December 2014 - 19:06

Jurgen:

Ook ik ben blij dat iedereen weer thuis is, laat staan de kleinkinderen. Toch apart dat jullie met sinterklaas, mijn verjaardag en Kerst weg waren. kerst was toch heel anders zonder ouders...

Wel fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad. na de nodige pilsjes was aan Oma ook wel te zien dat de reis er in gehakt heeft en dat ze blij zal zijn als ze dadelijk haar bedje op kan zoeken. Wel al het eea gehoord, maar waarschijnlijk nog lang niet alles.

Het meest indrukwekkende was wel de taxichauffeur... Poepsnoeper en je kan de boom in, hahahaha
    De armbanden zijn schitterend en ik ben blij dat Sjan zo volhardend was, ze zijn echt heel mooi !

• 28 December 2014 - 11:46

Hubert En Rusman:

Welkom thuis in het mooie witte landschap van Nederland.
    De foto's zeggen genoeg maar wij willen nog graag je verhalen
    beluisteren die je ons te vertellen hebt over deze mooie trip
    naar de Indonesische tropische eilanden.

• 28 December 2014 - 22:15

Marianne:

Hoi Vakantiegangers,

Welkom thuis!
    Ik heb van jullie genoten met het reisverslag! Dank je wel!!!