Myanmar - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van sjanrienenhanshannie - WaarBenJij.nu Myanmar - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van sjanrienenhanshannie - WaarBenJij.nu

Door: Sjan

07 November 2015 | Myanmar, Rangoon

Op donderdag 5 11 vertrekken we met een we missen iets gevoel zonder Hans en Hannie dit keer naar Schiphol,
het is erg druk dus later dan gepland komen we daar aan,gelukkig hadden we al ingecheckt en omdat we laat waren hoefden we niet te wachten aan de balie en was er nog tijd voor koffie en iets lekkers.
4 films 2 maaltijden wat drankjes en 2 uur slaap later komen we aan in Bangkok,
We doen op ons gemakkie en vertrekken rond 10 uur naar Duan muang airport aan de andere kant van Bangkok, het is nog veel te vroeg voor onze vlucht dus droppen onze backpacks in een opslag en gaan ons laten verwennen met een heerlijke voetmassage, daarna zitten de schoenen een stuk lekkerder, dan is het tijd voor een Thaise hap met een singha de vakantie is begonnen.

Na 1.5 uur vliegen komen we aan in Yangon we nemen een taxi naar het hotel, en besluiten te gaan eten in het rooftop restaurant van ons hotel waar we prachtig zicht hebben op de verlichte Shwedagon pagode.
We eten lekker drinken een biertje douchen met koud water en om 21 uur liggen we in bed en vallen meteen in slaap de volgende ochtend om 9 uur schrikken we wakker, waaaaa dur uit het is maar tot half 10 ontbijt.

Om 10 uur zitten we in een taxi naar down town Yangon, daar gewandeld van alles bekeken maar vooral bekeken worden, ik denk dat we deze ochtend 10 westerlingen zijn tegen gekomen. Als we wat willen drinken in een tentje is er geen tafeltje vrij, een man alleen nodigt ons uit bij hem te zitten hij eet wij drinken en kletsen met hem hij spreekt verassend goed Engels, blijkt een journalist te zijn, het was een bijzondere ontmoeting.

Aan het eind van de middag gaan we de shwedagon pagode bezoeken dan zijn de tegels niet meer zo heet, we lopen op ons blote voeten en blijven er tot na zo na ondergang het is een heel groot mooi complex,
S avonds uit eten in een locaal tentje we kunnen de menukaart niet lezen en wijzen wat dingen aan het smaakt ook nog ik wil graag een fles water naar ze snappen er niks van, op een andere tafel staat een lege waterfles dus die maar aangewezen wat denk je die kregen we ook, ja een lege water fles, dus Rien rond lopen tot hij de n koelkast vond ja hoor hij had het water en ook het Myanmar bier,

Nicht live vinden hier is a big challence dus naar bed en morgen op tijd weer op.

• 07 November 2015 - 17:01

Marij Rongen :

Hee Sjan en Rien
    Jullie zijn er al!!
    Ben benieuwd naar jullie verhalen
    Liefs Marij en Onno

• 07 November 2015 - 17:29

Snel Marij plaats um net

• 08 November 2015 - 09:44

Hannie:

is t wel uit te houden als t 44 gr is

• 08 November 2015 - 12:10

Jeanne Schellekens:

Leuk jullie weer te kunnen volgen

• 08 November 2015 - 12:49

Marianne Rispens:

Leuk Sjan en Rien!
    Ik wist niet dat jullie weg waren.
    Maar dat is niet erg.
    Nu kan ik weer jullie volgen vanuit Myanmar!
    Prettige verdere reis!!

• 10 November 2015 - 12:13

Jill:

Wat zijn jullie toch avonturiers!! Veel plezier daar xxx

• 10 November 2015 - 15:08

Monique En Hans:

Lege flessen aanwijzen is dus not done.... Weet je dat ook weer...

• 19 November 2015 - 22:32

Jeanne:

een beetje laat maar jullie toch nog een geweldige vakantie wensen, maar dat zal wel lukken!!!xxxx