En weer verder - Reisverslag uit Mandalay, Myanmar van sjanrienenhanshannie - WaarBenJij.nu En weer verder - Reisverslag uit Mandalay, Myanmar van sjanrienenhanshannie - WaarBenJij.nu

En weer verder

18 November 2015 | Myanmar, Mandalay

16 11 s avonds zitten we te eten in het restaurant van ons hotel, komt er een bus Fransen binnen op een gegeven moment begint een vrolijke Frans de groep voor te stellen en maakt bij iedereen een grap of opmerking hoewel we niet alles kunnen verstaan is het toch wel grappig, als Frans dadelijk klaar is zegt Rien dan stel ik ons ook voor jaja bluf.maar nee hoor als iedereen voorgesteld is staat ie op en zegt. en suite Sjan è Rien hollandaise iedereen lachen en klappen Frans schud Rien de hand en vliegt me om de nek,als ze later weer vertrekken komen ze een voor een afscheid nemen.

De volgende dag gaan we weer fietsen en omdat we tempel moe worden gaan we de stad uit, door het drukke verkeer laverend gaan we kalm en op techniek met de meute mee, als het echt spannend word gaan we tussen een paar brommertjes rijden en steken zo mee over, maar eerst nog 1 tempel de láátste dan een moderne die 2 jaar geleden is gebouwd als we binnen komen denken we dat dit een grap is een parodie op,maar nee dit is bloed serieus máár de beelden zijn zo lelijk dat kunnen de promillikantjes beter,weg hiet
Na 1,5 uur fietsen bereiken we de Ubein brug erg toeristisch maar wel heel mooi, we komen de Fransen weer tegen en een paar meiden van de boot ff bijkletsen en weer verder,we besluiten met de fiets aan de hand over de brug te lopen en vanaf de andere kant via wat dorpjes terug te fietsen op een paar plaatsen onder de brug liggen droog gevallen stukken waarop een restaurantje is gemaakt met lake view bij hoog waer echter weg wegrestaurant,
In het meer staan vissers tot hun oksels in het water te vissen.
We fietsen via allerlei dorpjes terug naar de stad, stoppen voor een drankje een hapje of gewoon om te kijken ,
Dan willen we ook nog graag naar de werkplaats waar ze blad houd maken we hebben ongeveer een adres maar als we de straat inrijden horen we al waar we wezen moeten, tussen een pakket van bladeren en papier word een goud klompje plat geslagen in een bak water ligt een kokosnoot met een gaatje er in zolang de kokosnoot drijft moet ze slaan, ze slaan in een regelmatig tempo om beurten op pakketje het is net een drumband, binnen zitten de dames de plat geslagen klompjes te verwerkenc door dunne plakjes goud op maat te snijden en op een papiertje te leggen het is 24 karaat bladgoud dat oa op boeddha wordt geplakt, we hebben er gezien die helemaal vervormd zijn door al dat bladgoud.
Je kunt het natuurlijk ook voor iets anders gebruiken maar hier toch voor al voor de tempels

• 18 November 2015 - 20:27

Hannie:

verbaasd me dat die fransen zo vrolijk waren

• 18 November 2015 - 21:18

Jill Van Lanen:

Ook het leven van de Fransen gaat door...
    Je kunt maar beter plezier maken dan naar al dat nare nieuws te kijken/luisteren!!
    Veel plezier en luier ze op een mooi strandje, dikke knuffel en kus van familie van Lanen

• 18 November 2015 - 21:44

Jessica:

Kijken jullie wel uit die fietsen daar?
    Hier alles rustig, mooie rapporten mee naar huis en druk met allerlei toetsen en spreekbeurten van Sanne. Maar ze had goed geoefend, zelf dingen toegevoegd en had een 8,5!!!
    Ze kunnen niet wachten tot opa Rien en oma Sjan weer thuis zijn, is toch wel raar om op donderdag geen friet te eten.
    Nou doe nog even rustig aan daar, pas goed op en tot snel.
    KUS

• 19 November 2015 - 21:04

Ans:

Wat een gezelligheid!!!
    Maar goed dat jullie zo'n goede conditie hebben op de fiets, echt afzien.
    De tempels heb je voor gezien,heb ik vernomen.
    Geniet nog van al het andere moois.

Nog heel veel plezier xx

• 20 November 2015 - 02:56

Monique :

Ik blijf me er over verbazen dat je met "ongeveer een adres" steeds komt waar je wezen moet en over alle hulpvaardigheid en aanwijzingen fie je hier on Azië gevraagd of ongevraagd ontvangt.....