Naar Thailand - Reisverslag uit Mandalay, Myanmar van sjanrienenhanshannie - WaarBenJij.nu Naar Thailand - Reisverslag uit Mandalay, Myanmar van sjanrienenhanshannie - WaarBenJij.nu

20 November 2015 | Myanmar, Mandalay

We vertrekken uit Myanmar, prachtig land mannen in longy vrouwen met poeder van boomschors op hun wangen tegen de zon.
Bijzonder land geweldige ervaring,maar het zijn voooral de mensen die het zo bijzonder maken.
Dan via Mandalay airport naar het ons zo vertrouwde Bangkok,het vliegveld ligt meer dan een uur rijden van Mandalay,ik vraag al aan de chauffeur of hij ons met de auto naar Bangkok brengt, yes yes zegt ie.
Na aankomst in Bangkok laten we ons met een busje naar het metro station brengen de spik sprinter nieuw metro de mrt. Deze brengt ons midden in Bangkok railway station Huanlapong t.o. het station logeren we in een Chinees hotel Hans en Hannie herinneren zich dit vast hier hebben we dd vorige Thailand reis koffie gedronken.
We drinken een thais biertje en nemen een Pad Thai mm mm heerlijk,
Dan ocerlweeg wat gaan we morgen doen? Koh Chang of iets anders Naar Kon Chang is weer een dag reizen en daar hébben we allebei geen zin in, we nemen de trein richting Chumpon ook bekend bij Hans en Hannie,in de trein krijgen we eten rijst met spyci makreel en een groen ei in een plastic zakje no thanks we hébben nog geen honger,we rijden door Hua hin zien de golfbanen en zijn allebei in gedachten bij Piet die hier zo graag kwam.
We rijden een aantal stations verder en stappen in Baan Grood uit.( klinkt als bankroet) we huren voor 1 nacht ee n huisje op een klein resort direct aan het strand.het is super dus besluiten we nog dezelfde dag om hier 4 dagen te blijven
Lekker zwemmen lekker zonnen lekker eten de indrukken van onze reis verwerken,

We eten allebei de heerlijke noodle soup en er staan bakjes sojasaus en pepers op tafel, geef me even de sojasaus zegt Rien zonder te kijken geef ik hem een pot maar als ik opkijk zie ik hem een flinke schep pepers in de soep doen, oei Rien verkeerde potje dat zijn pepers, shit dit is de 2e schep uhh sorry ruilen dan maar pfff ut snot uut mun neus

Vrijdag avond gaan we na het eten wandelen langs het strand, op een gegeven moment zien we een podium tafels en stoelen op het strand feestvierende thai, en die zijn dol op karaoke wij gaan zitten kijken en luisteren, je ziet ze kijken en praten wie durft ons aan te spreken, ja hoor daar komen 2 dames you dance en wij dansen, op een gegeven moment gaan we vertrekken maar geen tuktukker wil ons nog wegbrengen fu..Dan moeten we lopen 5km na een paar km komt er een brommer met zijspan voorbij met een oma en 3 kinderen een 12 jarige rijd, where to vraagt ze, bayview beach resort,is far zegt ze yes zeggen wij,come whe bring you, Rien in het bakkie en ik achter op de brommer.

• 21 November 2015 - 02:31

Monique:

Ja, die bakjes hè! Haha

• 22 November 2015 - 18:59

Jill Van Lanen:

Lekkerrrrr, hoe ouder hoe gekker!! Zijn daar ook foto's van?? xxx