Chang Rai Laos - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van sjanrienenhanshannie - WaarBenJij.nu Chang Rai Laos - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van sjanrienenhanshannie - WaarBenJij.nu

Chang Rai Laos

Door: sjan

07 December 2016 | Laos, Luang Prabang

Jeanne :
Toony is idd van programma Brabander in het buitenland van omroep Brabant

In Chang rai gefietst naar de witte tempel door de rubber en theeplantages aan het einde een paar pittige bultjes maar dan smaakt de singha nog lekkerder.

Volgende dag verschijnen wij in short en hemdje aan het ontbijt de rest van de gasten zitten met een dik winterjack ze hébben het koud de Chinezen
Dan gaan we met taxi rondtoeren watervallen big budha (nog niet klaar Monique En Hans) wel kunnen we met de lift helemaal naar boven en hébben een prachtig uitzicht over de omgeving, binnen in zijn ze met witte cement de mooiste taferelen aan het maken.
Daarna naar het black house tegenhanger van de witte tempel de maker heeft in Amsterdam beeldende kunst gestudeerd.
Was een museum van zijn kunst meest met dode dieren verwerkt in meubelen en houtsnijkunst.
S avonds eten in Chang Rai City met als toetje lach boy show.
De temperatuur overdag is zo n 25 graden s avonds wel een vestje nodig

Dan op weg naar de lao border, met een chauffeur die nog wel ff het bochtenwerkbij Max Verstappen moet gaan leren vol gas op de bocht af en dan zwaar in de remmen je werd er zeeziek van..

Aan de grens gaat alles voorspoedig wat stempeltje en een mooi laotiaans visum later en we zijn in Laos, we hebben besloten om niet met de backpack boot naar Luang Praag te varen maar voor de 2 dagen een luxe boot te nemen.we zitten er met 20 man op en hebben royaal de ruimte en de bijbehorende lunch is ook heerlijk. Er zijn zelfs ligbedjes.
We hebben een gemêleerd gezelschap
Australisch gezin met 5 een Australisch stelletje een Canadees stel
6 Spanjaarden 1 Duitse jongen en 4 te gekke Nederlanders
Onderweg stoppen we bij een hiltribe het is wel duidelijk wat ze hier in hun vrije tijd doen behalve Wishkey stoken.
Onderweg is niet heel veel te zien we varen midden in de jungle af en toe een olifant of wat geiten en buffels.
We overnachten in Pak Beng en gaan de volgende dag weer verder,
Omdat het 5 december is ga ik met de zak pepernoten rond en vertel over deze bijzondere noot en waarom we die juist vandaag eten tegen de Spanjaarden zeg ik dat ze St Nicolaas misschien wel kennen hij woont tenslotte ook in Madrid.
De zon laat zich vandaag maar minimaal zien en het is fris op de boot we krijgen allemaal een dekentje.
Eind van de dag komen we aan in Luang prabang in sa sa lao guesthouse aan de rivier mooi gelegen maar hoe ze aan 8.6 score komen bij booking.com is ons een raadsel het bed is prima en het is schoon hoor maar niks bijzonders.
De laotianen zijn een bescheiden volkje ze praten heel zacht en kijken je bijna niet aan.

Gisteren ons in tuktuk laten rond rijden en vandaag met dezelfde tuktuk naar de beroemde kuang si waterfall het was prachtig veel plateau s waar je kon zwemmen en Hans en Sjan zijn helemaal over de top gelopen veel gek Kim en geklater en een enkel klein schuifpartijtje maar het was de moeite waard en weer de broodnodige beweging gehad,
We komen uiteraard onze mede bootreizigers her en der tegen,
Morgen gaan we met de bus naar Vang Vieng plaatsje in de karstgebergte hoorde al dat de Aussie s ook die kant op gaan.

Voor nu einde verhaal tot later

• 07 December 2016 - 21:50

Jill Van Lanen:

Weer een heel avontuur daar en supermooie foto's!! Veel plezier, love jullie xx

• 10 December 2016 - 14:44

Martha En Christ:

Hoi luitjes,

Aan de foto's te zien is het een prachtig land.
    Geniet ervan.
    Gr Martha en Christ.

• 11 December 2016 - 10:21

Jan En Ella:

wauw wat een mooie natuur.

• 11 December 2016 - 13:26

Monique:

Oooooo!!! Die watervallen zijn prachtig! Inclusief gratis knabbelvisjes.... uhh VISSEN! haha
    hopelijk heb je in Vang Vieng ook de bar van Mr. Pipi gevonden, daar hebben wij gezellige avonden doorgebracht. Gaan jullie ook nog naar beneden naar de eilanden? Ben reuzebenieuwd hoe het daar is....