Phu tok - Reisverslag uit Ban Kruat, Thailand van sjanrienenhanshannie - WaarBenJij.nu Phu tok - Reisverslag uit Ban Kruat, Thailand van sjanrienenhanshannie - WaarBenJij.nu

Phu tok

Door: Sjan

14 Januari 2019 | Thailand, Ban Kruat

Baansanook Resotel ligt tussen de velden en kleine Isaan dorpjes redelijk afgelegen.
gelukkig staan er scooters klaar die we mogen gebruiken alleen aftanken en aan het eind van verblijf schoon maakkosten super geregeld.
S avonds eten we in een restaurant dat bestaat uit 3 hutjes je kan lekker in de hangmat liggen tot het eten klaar is en na het eten ook weer heerlijk met deze temperaturen.
Zaterdag gaan we naar phu tok dit betekent eenzame rots
Een monnik heeft hier paden uitgehakt dan wel aan de buitenkant houten loopbruggen gemaakt.
Het is de bedoeling dat je de 7 niveaus rondom de rots loopt onderweg zijn er kleine tempels uitgehakt met indrukwekkende bronzen beelden van monniken.
Het laatste niveau 7 is de top hier geen paden je worstelt en klautert het laatste stuk de berg op Het uitzicht is geweldig.
Weer beneden zijn we behoorlijk bezweet en gaan
we een hapje doen aan een meer waar de Thai weekend vieren.
S avonds worden we uitgenodigd bij Jotzie de tuinman voor een BBQ als dank voor de kleding we geven een kleine bijdrage voor de boodschappen.

Omdat het openbaar vervoer hier niet zo super op elkaar is afgestemd we om 350 km te overbruggen heel wat busjes en 13 uur in beslag neemt,gaan we met privé vervoer naar Buriram. Onderweg doen we nog wat highlights aan zoals daar zijnde Red lotus lake dat in deze tijd van het jaar rood gekleurd is door de bloeiende waterlelies, een lange houten brug en een tempel van aardewerk potten
Kleine stad Buriram met wel het enigste circuit van Thailand en de bekendste voetbal club Buriram United.
We gaan een hapje eten en kijken hoe we vanaf hier verder kunnen gaan. We kunnen alleen de tijden maar ook hier met het kleine beetje Engels dat de mensen kennen helpen ze ons vooruit

De volgende dag na het ontbijt gaan we naar het station voor de bus naar ban Kruat wederom moeten we eerder uitstappen en op ons beste thaise proberen we de plaats naam uit te spreken en ook nu weer worden we begrepen.
Ban Pat Chi is waar we wezen moeten, we worden gewaarschuwd en stappen ergens langs de weg met nog een vrouw en kindje uit, ze begint meteen in het Thais te kwetteren maar daar verstaan wij weer niks van. Dan rijd ons transport al voor en en passant word het vrouwtje met kind ook even thuis afgeleverd.
En nu zitten we dus bij papa Chili Isaan lodge
Local life ervaren. Het is hier super stil en pikkedonker, geen geluids of lichtvervuiling
Morgen bij licht maar eens gaan rondkijken

• 14 Januari 2019 - 14:19

Monique:

Ben zooooooo benieuwd naar jullie route!! Hoe lang had je uiteindelijk met privevervoer over deceptie gedaan? En prachtig die Lotuszee!!!

• 14 Januari 2019 - 14:26

Marij Rongen:

Geweldig mooie foto's, ziet er goed uit!!
    Geniet ervan, Rien en Sjan

• 14 Januari 2019 - 18:42

Hannie:

mooi verslag zie dat jullie t goed maken

• 16 Januari 2019 - 11:27

Jill Van Lanen: