Bagan - Reisverslag uit Pagan, Myanmar van sjanrienenhanshannie - WaarBenJij.nu Bagan - Reisverslag uit Pagan, Myanmar van sjanrienenhanshannie - WaarBenJij.nu

Bagan

12 November 2015 | Myanmar, Pagan

11 11 gaan we in de vroegte met HH het Inle lake op hij heeft voor 1.5 euro een boot met chauffeur geregeld, we bezoeken aĺlerlei dorpjes op palen gebouwd die op het meer staan, met waterwegen en al.
Het is mooi om te zien maar het is erg druk op het water met toeristen, dat zie je ook bij de local markets waar je eerste langs kramen met prullaria moet lopen, dit vinden we niks Harrie weg hier, daarna komen we op een rustigere markt en onzen Harrie koopt een pakketje met stukjes beettle nut en kruiden want hij heeft kiespijn of wij ook willen proberen no thanks. Er zitten een paar mannen te dammen met dopjes van bierflesjes een, ik speel een spelletje mee goed gesnapt Harrie hier houden we van,
We zijn de hele dag op het meer en vervelen ons niks. prachtig dit meer omringd door bergen, ook zijn er dames van een longneck stam om weefstoffen te verkopen eindelijk zie ik ze live en ik ben onder de indruk wat een gewicht sjouwen ze mee,
Als we weer in ons dorpje terug zijn, gaan we op zoek naar een bureautje om een taxi of bus naar Bagan te regelen, we lopen langs een restaurantje en hoor ik daar tingelinge happy hour, zou zo maar kunnen want ik wel zie is een bord happy hour by 3 get one free, kom zitten, het word heel gezellig 2 jongens spelen op de gitaar en Rien zingt mee, we spreken af daar s avonds te eten,
Op de terugweg nog even langs Harrie maar zijn prijzen bevallen ons niet dus we regelen zelf vervoer naar Bagsn 10 euro pp met de bus,
we nemen afscheid van Harrie en zijn vrouw en ze omhelst me en geeft een zijden sjaal kado, kan ik dat wel aannemen?? Ze wil van geen nee horen,

12 11 met de bus naar Bagan door de bergen over zeer slechte wegen,hotseknotsekneuzebrally, je ziet wel dat ze bezig zijn de wegen te vernieuwen maar daar hebben wij nog niks aan,
We komen aan bij het busstation een eind buiten Bagan, natuurlijk we moeten met de taxi verder, en hier merk je al de invloed van het toerisme ze vragen belachelijk hoge prijzen venoir kleine ritjes en willen van omlaag gaan niets weten stevig onderhandelen helpt niet,, ook goed zegt Rien en gooit zijn backpack op zijn rug en loopt aan oké oké jou get discount, ondanks de discount veel te veel betaald. ook moeten we net Als in Inle lake tourist fee betalen 20 USD pp
Als we bij ons mooie hotel aankomen en na het inchecken gaan wandelen komen we de Australische Carol en Dean weer tegen ze zitten in hetzelfde hotel als wij net als in Yangoon,
Ze zijn van Yangon meteen hierheen gegaan en hebben al weer mooie tips voor ons, dus morgen op pad in dit prachtige gebied de tegenhanger van Angkor Wat in Cambodja maar dan vele malen groter, schatting is dat er 12000 pagode en stoepas staan en die gaan wij allemaal bekijken haha.
Dit gebied staat nog niet op Unesco erfgoedlijst omdat deze vinden dat de restauratie's erg knullig gedaan worden, maar de Burmese overheid wil geen bemoeienis van buitenaf.

• 12 November 2015 - 19:55

Jill:

Die mensen uit Australie blijven volgen, misschien een leuk adresje in Aussie
    voor volgend jaar...
    Zoveel pagodes wow!!

• 12 November 2015 - 20:20

Jeanne Schellekens:

Jullie die zo dikwijls in Thailand zijn geweest
    Nog nooi geen longneck gezien?
    Dat verbaast me

• 12 November 2015 - 23:23

Hannie:

prachtig geniet ervan

• 13 November 2015 - 09:38

Hans En Monique :

Leuk om te lezen hoe jullie je door de cultuur van Myanmar slaan, en jammer van al die toeristenfees..... Gelukkig een zijden sjaal, die weegt niet zoveel in je backpack, haha.

• 13 November 2015 - 16:14

Marianne:

Echt leuk om dat alles te lezen Sjan!

• 19 November 2015 - 22:49

Jeanne:

Mooiiiiiiiiiiiiiii hoe jullie het doen..............superrrrrrrrrrrrrr xx