Naar Thailand - Reisverslag uit Prachuap Khiri Khan, Thailand van sjanrienenhanshannie - WaarBenJij.nu Naar Thailand - Reisverslag uit Prachuap Khiri Khan, Thailand van sjanrienenhanshannie - WaarBenJij.nu

Naar Thailand

16 December 2016 | Thailand, Prachuap Khiri Khan

Al even geleden dat er een verhaal is geplaatst, vergeet vast de helft maar vooruit
Uden Thani een grote stad met vele l (oude) farangs en jonge meisjes.
Geen bijzonderheden over Udon
Van Udon Thani met de trein verder op het station worden we aangesproken door een bescheiden zacht maar perfect Engels sprekende Thai of hij met ons een praatje mag maken.hij wil graag zijn Engels oefenen.we noemen hem Charlie zijn eigen naam kunnen we niet uitspreken.
Natuurlijk mag dat wij zijn net zo in hem geïnteresseerd als hij in ons hij is ook die ons verteld dat Laos in verhouding met Thailand duur is ze hebben weinig Agrie cultuur dus moet alles geimporteerd worden.
Laos moet het hebben van de natuur, wegen zijn slecht treinverkeer bijna niet.
Wij vonden dat we genoeg gezien hadden van Laos.
In de trein waarin wij dd enige niet Thai zijn spreken we ook een dame die een bietje (zegt ze zelf)Nederlands kan ze is ooit bij haar zus op bezoek geweest we dachten in Den Bosch.
Als Charlie uitstapt zwaait hij ons uit bijzondere ontmoeting
Een paar statoions verder stopt de trein iets langer durft iemand uit de trein om biertjes te kopen? .
Oké Rien dan maar op zijn sokken rent hij over het perron en komt terug zonder bier die verkochten ze niet haha.

We komaan in Nakhon ratsachima oftewel Korat
Vandaar gaan we met localbus naar Phimai waar khmer tempels staan van hier tot aan Angkor wat in Cambodja 250 km stonden deze tempels en er worden nog steeds ontdekkingen gedaan.
We worden goed in de gaten gehouden kunnen echt niet verkeerd uitstappen vanaf het khmer complex willen we naar de grootste Bajan tree 1.3 km doorsnee maar vinden geen tuktukker dus houden we een song taeo aan een soort tot vervoermiddel omgebouwd vrachtauto tje die een vrij vaste route rijdt na wat hand en voetenwerk wijkt hij van de route en brengt ons naar de boom wij betalen waarschijnlijk de ritjes van de rest ook.
Na onder de wortels gelopen te hebben laten we voor goede gezondheid wat visjes vrij en willen terug naar Phimai centrum uh probleem geen vervoermiddel te vinden, ik roep hè toektoek als er een ijskar voorbij rijdt hij stopt en regelt bij de plaatselijke luiwammessen 2 brommertjes.
Rien en Hans samen achter op en Sjan en Hannie weer een leuke ervaring.
Als we op de bus staan te wachten komt er een aangescheurd, de achter deur vliegt open en het knipmes roept Hurry hurry en wij springen in de bus ploffen neer en de bys scheurt verder we kijken elkaar aan zitten we wel in de goei bus haha ja hoor gelukkig wel.

S avonds naar een local tent met live muziek en later nog na de karaoke bar van ons hotel waarvan wij denken dat het geen echte karaoke bar was.
Toch grijpen Rien en Hannie de microfoon en roepen zingen schreeuwen van alles dis nie goed voor de andere bussines.

Van Korat nemen we de trein nas r Bangkok heel de reis is het donker en bewolkt in Bang kok ix de smog niet te harden vanwege de bewolking
We kijken op de weer kaart maar overal het bewolkt God zegene de greep richting het zuiden dan maar .
In Khiri khan dicht bij de Birmese grens stappen we uit het is heel bewolkt en regenachtig geweest ook hier is het niet veel beter dus morgen trekken we nog iets verder door, het weerbericht geeft ook niet veel zonnetjes in Thailand duimen dus maar de temperatuur is prima maar wat zon zou lekker zijn voor de laatste week

Tot later
Idd wat een spelfouten geef de tablet wel de schuld van de wijn kan het niet zijn die is te duur hier echter afmeting boom klopt op de cm en knipmes=knipmens hihi

• 16 December 2016 - 11:08

Marij Rongen:

Zo weer wat vrienden opgedaan las ik.
    Mooi al die verhalen, de natuur en de mensen, daar draait het ook om
    En natuurlijk het bier.... jammer dat Rien voor niks een poging waagde.
    Je kunt wel merken dat de computer soms woorden veranderd of heeft Sjan iets teveel bier op gehad...
    Nog heel veel plezier daar
    Groetjes Marij en Onno

• 16 December 2016 - 12:20

Monique :

Ding-along-songs en Trio-ritjes haha! Had je by the way die wijn op toen je dit tiepte??

• 16 December 2016 - 12:21

Monique:

Sing-along-songs.... nog geen wijn op

• 16 December 2016 - 16:34

Jill Van Lanen:

Ik ben toch zeer benieuwd waarom een knipmes hurry hurry roept haha
    Hoop voor jullie dat de zon nog gaat schijnen!!

• 16 December 2016 - 18:18

Jurgen:

Een boom van 1.3 km doorsnee ?

Lijkt wel Thais wat er af en toe staat, geen touw aan vast te knopen

• 17 December 2016 - 13:00

Ik hebmaar gecorrigeerd te erg zonder drank nog wel
    Zitten nu in Tong CAI aan de kust wel droog maar iets meer zon mag

• 18 December 2016 - 17:49

Jeanne Schellekens:

Dat Rien gaat karaoke had ik wel verwacht
    Maar van jullie Hannie niet
    Zo zie je maar weer
    Jammer van het weer
    Maar misschien hebben jullie ondertussen een zonnig plekje gevonden
    Zo niet, zou ik nog zo met jullie willen ruilen hoor
    Geniet er nog een paar dagen van
    Groetjes Jeanne en Piet

• 21 December 2016 - 10:47

Jan En Ella:

het begint alweer af te tellen. Nog fijne dagen en alvast een veilige thuisreis