Maeklong railway market - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van sjanrienenhanshannie - WaarBenJij.nu Maeklong railway market - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van sjanrienenhanshannie - WaarBenJij.nu

Maeklong railway market

Door: Sjan

31 December 2018 | Thailand, Bangkok

Dusss om half 7 de wekker. Ons plan de campagne met militaire precisie uitgewerkt.
Opstaan ontbijt en op pad naar de metro, op het moment dat we beneden komen sluiten de deuren en missen we metro ai.
Dan de volgende maar ons schema wordt iets strakker, van de metro naar de skytrain naar wongwian yai station, gelukkig zagen we een trein staan anders hadden we het station nooit gevonden ingebouwd tussen de marktkramen.
We nemen de trein en op een ander stel na zijn wij de enige niet Thai en de trein zit méér dan vol.
Hup op naar Ma hachai waar we de ferry nipt halen richting ban lean waarvan de trein naar maeklong vertrekt.
In deze trein zit een groep Duitsers met een Thaise gids. Deze vrouw schreeuwt haar groep instructies toe en dat is voor ons ook handig
Na een uur in de trein door allemaal kleine dorpjes rijden we de Maeklong markt op. Het is hectische hilarisch en geweldig.
Aan het einde stapt iedereen uit en gaat men proberen naar het begin van de markt te lopen om daar vanaf de buitenkant het spectal te aanschouwen.het is beredruk en geen doorkomen aan, opeens zien we de hysteriche Thaise gids rennen och 2 Europeanen meer of minder dat valt waarschijnlijk toch niet op,wij er achteraan ze rent tussen de kramen door met haar parapluutje in de lucht. Er is aan het einde een klein cafeetje dat helemaal leeg is, nu denken wij gereserveerd voor de Duitse groep hihi. In elk geval wij zitten front row en kunnen de trein weer zien vertrekken en ook hoe de kramen zich weer sluiten.
Daarna nemen we een minivan terug naar Bangkok.
Na en Chang en douchestop in ons hotel vertrekken we naar Rivierview guesthouse voor een afspraak met Paul onze old time friend. de naam zegt het al we hebben een prachtig view over de chawpraya rivier met zijn verlichte gebouwen. De prijzen zijn hier echter ook prachtig (not)
We eten borrelen en praten bij, het was een geweldige dag met een mooie Hannie Hans Monique en Hansi de hartelijke groeten van Paul.
Maandag doen we een dagje op het water, we stappen regelmatig af voor sightseeing en een hapje of drankje in dit geval tussen 14 en 17 uur alcoholvrij.
Kortom weer een mooie dag.nu maken we ons op voor de newjears Eve party op de rooftopbar van ons hotel deze is gelukkig toch open hoeven we straks alleen maar met de lift naar beneden.
Hier begint het jaar eerder dan in Nederland maar vanaf deze plek wensen wij iedereen vast een spetterend uiteinde een super begin en een heel gezond fantastisch 2019.
Tot volgend jaar xxx

• 31 December 2018 - 11:49

Ella En Jan:

een spetterend nieuwjaar gewenst !!

• 31 December 2018 - 12:31

Hannie:

proost op t nieuwe jaar

• 31 December 2018 - 12:28

Jeanne Schellekens:

Dat begint meer op jullie bekende avonturen te lijken
    Metro gemist, en verder lekker chaotisch
    Heerlijk om te lezen

• 03 Januari 2019 - 16:16