Yangoon en Inle lake - Reisverslag uit Inle, Myanmar van sjanrienenhanshannie - WaarBenJij.nu Yangoon en Inle lake - Reisverslag uit Inle, Myanmar van sjanrienenhanshannie - WaarBenJij.nu

Yangoon en Inle lake

10 November 2015 | Myanmar, Inle

Zondag 8 11 een belangrijke dag voor Myanmar de verkiezingen.
Als we naar het stationtje lopen zien we overal lange rijen mensen bij de stem bureau s staan,
wij kunnen het station niet vinden en een groepje dames vraagt where to??? Trainstation zeggen we waarop een van de vrouwen zonder een woord te zeggen ons wenkt haar te volgen we lopen een kwartier straatjes door en we zijn bij het station, we boeken een ticket voor de circletrain die rond Yangoon gaat, hij vertrek over een half uur, er komen steeds treinen aan, maar er wordt steeds gebaard dat hij niet voor ons is na een uur zitten we er nog maar dan eindelijk mogen we mee, we zijn een bezienswaardigheid in trein met alleen locals ze willen met je praten maar dat gaat moeizaam en ze willen je zelfs aanraken,sommige durven niet goed en schuiven stiekem richting Rien, pakken dan snel even zijn hand,
Er wordt veel handel gedreven in de trein en op de stationtjes heel leuk om te zíen, de trein rijd ca30km per uur, en schommelt en hobbelt als een schuit op volle zee.

De Birmese mannen hebben een zeer onaantrekkelijke gewoonte ze knabbelen op rode vruchten rochelen en klieken het dan rooie zootje op de grond, het kampioenschap ver spugen winnen zij met gemak, gadver

Maandag vertrekken we bang gemaakt voor de nachtbus en nachttrein met de dagbus naar Inle lake, wij zijn de enige toeristen,met de airco op standje noordpool zijn we zeer blij met de fellows en friends fleece vesten, we ziiten heel de weg met capuchon op, het eerste deel is vlak en over een prima weg maar dan gaan we de bergen in en slingert het om de berg heen prachtige uitzichten, we worden bij de hoofdweg uit de bus gezet, en gaan met de taxi verder naar ons dorpje en hotel, we gaan lekker eten en zien hier volop toeristen wel gezellig om links en rechts een praatje te maken en tips te krijgen.

Dinsdag gaan we fietsen, het is pittig tegen de berg op met ons aftandse vehikels zonder ondersteuning, af en toe maken we een stop om iets te bekijken en klimmen zo verder omhoog, dan gaan we met fiets en al op de boot die ons het meer overzet, we fietsen daarna wat vlakker tot we bij een wijngaard komen, witte ut zeker vraagt Rien das wijd en hoog hé, ik weet het zeker na een week geen wijn. en we ploeteren naar boven
We zijn net binnen en het begint te stortregens timing he,
We doen een proeverijen, de wijnen zijn niet super maar ook niet slecht. we kletsen wat met een Engels stel en een Duitse vrouw die alleen reist,ieder heeft zijn eigen mooie verhalen,
Als het droog is sjezen we de berg af terug naarr ons durpke.
Nu naar de massage da's verdient, op de terug weg worden we aangesproken door laten we hem handige Harrie noemen, hij heeft een
res taurant(tje),gidst ons morgen met de boot en zijn zus doet massage en na ons maal danst hij ook nog voor ons. ik moet zeggen we heerlijk hebben gegeten gekookt door moeder de vrouw die staand net zo groot is als wij zittend,
Handige Harrie wordt vervolgd.

• 10 November 2015 - 18:26

Hans En Monique :

Handige Harrie in ere houden zou ik zeggen...,,

• 10 November 2015 - 18:27

Hans En Monique :

Wa doen jullie nog zo laat op trouwens

• 10 November 2015 - 20:01

Jeanne Schellekens:

Jullie maken weer van alles mee
    Overdag met de bus lijkt mij ook leuker
    Zie je nog iets van het land

• 10 November 2015 - 21:28

Marianne En Henk:

Wat mooi!
    haha zijn de mensen zo klein de zus dan van handige Harrie!
    Ik ben benieuwd wat zat erin de pan?

• 11 November 2015 - 09:05

Hannie:

he he eindelijk iets te lezen

• 11 November 2015 - 11:32

Ella:

leuk om lezen hoe het daar is.nog veel plezier

• 11 November 2015 - 13:40

Stroom en Wi-Fi zij schaars hier Hannie dus vandaar af en toe een verhaal,
    Hans e Mo laat naar bed we hebben de truc en de myanmar rum gevonden hihi

• 11 November 2015 - 16:15

Jill:

En het avontuur gaat door, wat een verhaal zeg!! Geweldig!

• 19 November 2015 - 22:37

Jeanne:

Nou, nou, jullie zijn wel kanjers hoor, zonder ondersteuning ploeteren....maar geweldig om mee te maken daar! xx