Sakon Nakhon Isaan - Reisverslag uit Sakhon Nakhon, Thailand van sjanrienenhanshannie - WaarBenJij.nu Sakon Nakhon Isaan - Reisverslag uit Sakhon Nakhon, Thailand van sjanrienenhanshannie - WaarBenJij.nu

Sakon Nakhon Isaan

Door: Sjan

10 Januari 2019 | Thailand, Sakhon Nakhon

En weer verder met de nachtbus vertrekken we in de stromende regen naar Sakon Nakhon in de Isaan oost Thailand. De rit is eerst door de bergen met haarspeld bochten,maar onze chauffeur rijd heel kalm en op techniek geen gekkenwerk.
We slapen heel wat uurtjes van de rit weg, als we in Udon thani aankomen probeert Rien duidelijk te maken dat we in Don khuaeng willen uitstappen we denken dat ze het begrijpen.
En inderdaad ergens langs de weg mogen we er uit het is dan nog ca 1 km naar het resort(je).
We vragen een paar tuktukkers of ze weten waar het is maar ze doen onnozel dan komt er een Thai die Engels kan en het voor ons wel zal regelen ok. Voor maar liefst 200 Bath kunnen ze ons brengen aangezien dat gelijk staat aan een dagloon hier lijkt ons dat een beetje veel we lopen wel.
Halverwege komt de eigenaar van het hotel ons tegemoet met de platte kar en zijn we in no time op onze bestemming.

Wat een mooie plek en gastvrijheid het ontbijt staat al voor ons klaar.

Na douchen relaxen en zwemmen gaan we met de scooters op pad.
Na een tijd te hebben rondgereden door nog prachtig groene rijstvelden kleine dorpjes en onderweg gegeten te hebben gaan we terug.
We raken een beetje verdwaald tot hilariteit van een paar dametjes die in een dorpje langs de weg zitten en steeds enthousiaster zwaaien als we weer eens langs komen.
Uiteindelijk is het toch goedgekomen.
S avonds nemen Robert en Linny ons mee uit eten naar route 22 Linny besteld en op zijn Thais de hele tafel vol lekkere hapjes.

De volgende dag gaan we met Robert op pad en zien we veel van dit deel van Thailand we gaan naar een tempel (what els) what tham pha darm de voetstap van budha. En onze eerste close encounter met een slang die zo gelukkig net zo bang van ons als wij van hem.
We komen langs een indigo werkplaats als we terug rijden en omdat Rien nieuw T-shirt koopt maakt hij de tuinman blij met wat spulletjes zodat het gewicht in de tas redelijk gelijk blijft.
S avonds komen vrienden van Robert en Linny en we koken en eten met zijn allen weer veel te veel natuurlijk.
Maar het was super gezellig en een mooie dag.
wederom.de temperatuur is heerlijk overdag 35 met in briesje en s avonds rond de 25graden.
Wij als witte farang trekken hier volop de aandacht.

• 10 Januari 2019 - 22:29

Marij Rongen:

Wat een avonturen maken jullie weer mee!
    Leuk verslag weer, Sjan
    Groetjes van ons beiden

• 11 Januari 2019 - 00:57

Je reageert al voor ik klaar bent Marij hahaha en trouwens waarom lig je niet in bed

• 11 Januari 2019 - 04:03

Monique:

Wat heerlijk allemaal weer, zucht.......
    Nog zoveel te zien!
    Ik zag jullie koken, ben benieuwd wat het was!

• 11 Januari 2019 - 05:33

Jeanne Schellekens:

Dan hoop ik dat er als wij bij jullie komen eten
    Thais op het menu staat
    Heerlijk mmmm
    Geniet er nog van

• 11 Januari 2019 - 05:50

Hannie:

fijn dat jullie t zo naar de zin hebben

• 11 Januari 2019 - 11:30

Jill Van Lanen:

Skon stofje ; ))

• 11 Januari 2019 - 19:17

Jeanne Frans:

Nou Sjanneke, geweldig hoor zo'n reis....superdepuper

• 12 Januari 2019 - 07:37

Corrie Vonk:

Mooi verslagen Sjan!
    Alles oke met jullie huis.
    Veel plezier samen.

Groetjes Ton en Corrie