van Vietnam naar Cambodja - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van sjanrienenhanshannie - WaarBenJij.nu van Vietnam naar Cambodja - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van sjanrienenhanshannie - WaarBenJij.nu

van Vietnam naar Cambodja

Door: Webmaster

17 November 2006 | Cambodja, Phnom-Penh

dinsdag 14 11 worden we opgehaald bij het hotel en gaan over de Saigonriver, richting de Mekong, daar gaan van een grote boot naar een klein bootje voor 2 personen varen door de zijtakken van de Mekong en stoppen bij kleine dorpjes.in een soort mangrove varen we zien de waterslangen(tjes) zwemmen en houden ons handen goed binnenboord

Rien durft wel een slang vast te houden en Hans neemt een stevige slok van de rijstwijn

we maken een fietstochtje op een gammel fietsje en roepen chin cao (is goedendag) naar de bevolking dat vinden ze wel grappig we eten elephantearfish ziet er lekkerder uit dan het is.

s'avonds slapen we in een klein maar schoon hotel in Can tau, waar de mensen om 10 uur op bed liggen dus wij ook
we hebben een gemeleerd gezelschap, portugezen duitsers spanjaarden amerikanen belgen etc. heel gezellig
allemaal backpackers,wij zijn de enigen met koffers
volgende dag weer op de boot richting Chau doc, we eten op de boot en komen in het donker aan lopen via zandweggetjes naar ons hotel, het hotel groter maar niet zo schoon,de mieren kruipen door het bed en als we schone lakens vragen stinken die nog erger dan wat er al ligt,we doen het er maar mee omdat we denken dat we ver van de bewoonde wereld af zijn de volgende dag blijkjt dat er een eind verder een plaatsje is met heeeel mooie hotels, vandaag hebben ook 2 nederlanders zich aangesloten bij onze groep.
16 11 varen we richting Cambodja onderweg gaat onze gids met de paspoorten van boord en zien we hem in de verte weg rijden, en we hopen allemaal van harte dat we hem nog ooit terug zien,als we bij de grens komen moeten we van boord als we aan land gaan word onze boot besprongen door de plaatselijk jeugd om de koffers te dragen voor we het weten is ons kleine koffertje verdwenen (zit later wel op de andere boot)
een jongen springt uit de boot met de koffer van hannie (20 kilo) op zijn rug van de boot en hij valt er net niet dood onder. onze gids is er ook weer en na de grensformaliteiten lopen we de grens over waarna we in Cambodja weer op een andere boot gaan, je ziet gelijk dat het landschap wat anders is, onderweg staan kinderen in hun blootje langs de kant te zwaaien en te roepen you'r welcome. daarna gaan we ergens aan land en met teveel mensen in een klein heet busje naar Phnom Phen.
daar aangekomen worden we in het centrumm gedropt in een hotel waar niemand wil blijven dus allemaal weer in de bus, een dollar betalen en weer verder, gelukkig wisten wij waar we heen moesten alleen lagen onze koffers natuurlijk onderop en wij gingen als eerste uit de bus
nagezwaaid door onze mede reizigers verdwenen we in het hotel niet erg luxe maar gelukkig wel een schoon bed, vandaag gaan we een citytour maken en o.a. naar de killings fields

hoe is het met muizen? wonen jullie al bij ons?

oja onderweg hebben we een konische hoed gekocht en gaan wij als Han en Sjan Tran door het leven de mensen liggen in een deuk volgens hun zijn wij veel te dik voor zo'n hoed die moet je nl. droog houden en uit de zon, en wij steken er (een beetje) buiten uit.

dit was het voor vandaag
xjes van han en sjan tran

• 17 November 2006 - 07:56

Jurgen:

Leuk zo'n hoedje :) Hebben Hans en Rien er geen gekregen ?

Cambodja is niet het beloofde vakantieland als ik dat zo lees, het ene hotel is nog viezer dan het andere. Jullie (lees Hannie) zullen dus wel blij zijn als jullie op Koh Mak lekker languit op een strandbed kunnen gaan liggen.

Was een mooi boottochtje voor Jose van der Doelen geweest als ik dat zo lees.

Ik lees nergens hoe het jullie tot nu toe bevalt. Is het iets of was het vorig jaar leuker ?

De muizen zijn volgens mij verhuisd, want ze eten niet zo veel meer van dat spul.

Morgen is de grote dag dan komt die man met die baard hier weer als bootvluchteling aan.
    Evan en Maudi zijn nu al door het dolle heen, dus dat worden nog drie zware weken. Syl moet vandaag al weer op pad om wortels e.d. te gaan halen voor Americo.

Het eerste cadeau hebben we gekocht. Een graafmachine waar hij op kan zitten en met een echte graafarm die hij zelf kan bedienen.

Als het goed is krijg ik vandaag mijn nieuwe computer al, zodat Syl het ook weer kan volgen.

Nog veel plezier en in afwachting van het volgende berichtje.
    Gr Jurgen, Sylvia, Evan en Maudi.

• 17 November 2006 - 07:57

Jurgen:

Leuk zo'n hoedje :) Hebben Hans en Rien er geen gekregen ?

Was een mooi boottochtje voor Jose van der Doelen geweest als ik dat zo lees.

Nog veel plezier en in afwachting van het volgende berichtje.
    Gr Jurgen, Sylvia, Evan en Maudi.

• 17 November 2006 - 10:47

Piet V D Aa:

wij dachten dat het in den bosch druk was
    maar daar moet je nog opletten voor de fietsers
    nog veel plezier

• 17 November 2006 - 12:47

Annemarie Verduin:

He Sjan, Rien en de rest!
    Wat leuk om jullie verslagen tot zo ver te lezen, ben ook benieuwd naar de rest van de foto's. Heb je nl nog nooit met een hoed op gezien. Werkt misschien ook wel goed in de winkel, haha. Hier is weinig nieuws, geniet er maar lekker van daar in Cambodja. Groetjes uit Tilburg van Annemarie

• 17 November 2006 - 15:45

Danny:

zo te horen zijn de hotels daar niet al te best nog veel plezier

• 17 November 2006 - 17:01

Gerda:

hallo luitjes,
    Nou wat een belevenissen zo ik lees.jullie zullen je eigen schone bedje nog heel erg gaan waarderen, maar nu moet je roeien met de riemen die je hebt.En wat die hoedjes betreft jullie zijn niet te breed die hoedjes hebben ze gewoon te klein gemaakt. Ze zijn daar gewoon niet bekend met grote,stoere hollandse mensen.groetjes en veel plezier.