van Hanoi naar Sapa - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van sjanrienenhanshannie - WaarBenJij.nu van Hanoi naar Sapa - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van sjanrienenhanshannie - WaarBenJij.nu

van Hanoi naar Sapa

Door: Sjan

05 November 2009 | Vietnam, Hanoi

Vertrokken van Hanoi waar we door de drukke ochtendspits met duizende brommertjes naar Sapa rijden het landschap veranderd snel als we de stad achter ons laten, vanaf Hanoi is het ca 400 kilometer hier doen we hele dag over we komen in het donker aan dus de volgende dag zien we pas de prachtige bergen en de rijstplateau's

we maken een paar mooie wandelingen naar verschillende stammen in prachtige klederdrachten,voornamelijk indigo geverfde en geborduurde kleding die ze natuurlijk ook aan ons willen slijten maar aangezien we maar 1 koffer hebben mag ik niks kopen.

het is hier erg koud zeggen ze dus wij in lange broeken en met vesten aan op pad het is helemaal niet koud,zo'n 25 graden en
de zon schijnt volop en we moeten behoorlijk klimmen,dus hebben het absoluut niet koud alleen s'avonds als de zon weg is dan is het wel truienweer.

we zien kinderen van de bergwegen af glijden op een plankje op wielen en een bos hout levensgevaarlijk.

nu gaan we douchen en eten

ps piet en jeanne de jongste dochter van Cees niet gezien zit op school is alleen het weekend thuis dus misschien zien we die zondag,
Cees hebben we weinig gezien was ziek maar unne bacardi lusste ie wel we mochten (jippie) de fles wel achter laten

• 05 November 2009 - 14:50

Ghislaine :

Dag Sjan en Rien en reisgenoten!

Geniet inderdaad maar lekker van het weer, hier is het koud (9 graden) waaierig en het regent :(

Veel plezier op jullie avondtuur! Ik blijf jullie volgen.

Liefs, Ghislaine

• 05 November 2009 - 15:25

Fam Van Lanen:

Leuke foto hoor!! Wie is dat lekker ding?

Veel plezier!

• 05 November 2009 - 20:33

Sylvia:

hoi allemaal

Opa Hans ik zie dat je geshopt hebt leuk t-shirt.heb je ook al een string gekocht?hier alles ok echt k.. weer het regent hier de hele dag.Dus ook geen training en twee mopperende kinderen die willen voetballen.Tante Sjan ik hoop dat jullie koffers snel komen dan kun je toch nog shoppen veel plezier nog en een dikke kus van Evan en Maudi en van ons

• 05 November 2009 - 20:51

Jeanne Schellekens:

ja ja, dat snap ik van die bacardi, t is en blijft een nederlander, maar sapa is de moeite waard, weer heel anders dan zuid vietnam, en dan moet je nog naar de markt, dat is helemaal leuk.
    groetjes jeanne en piet

• 06 November 2009 - 01:30

Hannie En Hans:

even snel een paar felicitaties
    voor:
    Ad en Maria met hun 40jarig huwelijk en Piet en Marij met hun verjaardag fijne dag en wij nemen een rijstwijn op jullie gezondheid

• 06 November 2009 - 10:37

Carla Van De Weterin:

Hoi Sjan en Rien,

Vanuit Veghel wensen wij jullie een hele fijne vakantie, geniet er maar van .
    Nadien horen wij wel de verhalen. Groetjes Van Carla en Riny.

• 06 November 2009 - 11:15

Agitte:

We hebben je gemist vanmorgen, voordeel is wel dat we nu over jou hebben kunnen roddelen HIHI ( niets dan goed hoor) we waren allemaal jaloers dat wij in het natte Veghel zitten en jij daar zonder ons. Geniet ervan en nog een hele fijne vakantie. Ik heb alle data voor volgend jaar al op onze hyves gezet. Dus mocht je je vervelen en heb je je agenda bij dan kun je hem dus bijwerken.

Groetjes Agitte KIP