beestenboel - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van sjanrienenhanshannie - WaarBenJij.nu beestenboel - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van sjanrienenhanshannie - WaarBenJij.nu

beestenboel

Door: Sjan

31 Oktober 2010 | Zuid-Afrika, Hazyview

Hallo Allemaal

foto's is hier echt een probleem, de computers of de verbindngen zijn erg traag dus voor nou zullen jullie ons op ons woord moeten geloven.

eergisteren in het stadje Paloborwa een restaurantje gezocht en lekker gegeten met live bandje, als je hier zegt baie dankie antwoord de ober groet plezier.

gisteren vertrokken uit Paloborwa en via de panoramaroute naar Hazy view gereden, dit is een mooie route door de bergen met allerlei mooi views
oa de 3 rondavels,bourkes poutholes
dit zijn prachtig uitgesleten gaten op de plek waar de Bloodriver en de Blyderiver elkaar kruisen, daarna nog Gods window waar we door het prachtige weer een mooi uitzicht hadden, daarna gingen 4 kleine negertjes het regenwoud in, na een poosje gingen er nog maar 3 , na nog een poosje gingen er nog maar 2 en die 2 diehards bereikten de top.
toen nog naar Pelgrimsrest een oud gouddelversdorpje (zoiets als ons openlucht museum),daar is ongevraagd onze auto bewaakt en gewassen of we maar ff 60 rand (6 euro) wilde betalen, Rien was het hier niet mee eens want hij vond zijn auto veel mooier toen hij vuil was dus kregen ze alleen een tip voor het bewaken.

Aangekomen bij Hamilton lodge werden we aangenaam verrast het is een oud engels gebouw( die van oorsprong door Paul Kruger aan een van zijn eerste rangers is gegeven, omdat hij geen geld had voor uitbetaling salaris),er zijn lodges bij gebouwd heel sfeervol en romantisch en omdat Sjan en (blaffende) Rien deze keer de kamer mochten kiezen liggen die in het hemelbed.

vandaag in alle vroegte (5 uur) naar Kruger park waar we zelf met de auto doorreden, gelukkig waren veel van de dieren zo vriendelijk vlakbij de weg te gaan staan zodat wij ze makkelijk konden spotten,
1 neushoorn en 1 nijlpaard stonden op 3 meter van onze auto
s'middags gingen we een zandpad in en daar lag zo'n 5 meter vanaf het pad een leeuw aan een giraffe te peuzelen,
daarna zagen we nog spelende nijlpaarden in het water een grote kudde olifanten met kleintjes en nog een paar leeuwen,giraffes en ander hertachtig spul.
van de big 5 moeten we nog alleen het luipaard zien.
nu zitten we weer in onze lodge en gaan even rusten en straks hier lekker dineren,

morgen gaan we naar Swasiland,

dikke kus en knuffel aan alle kleinkids.en ook ander de grote natuurlijk
ps Ton voor jou hebben we een verassing in de vorm van een nota van de 24 riviere

haudoe

• 31 Oktober 2010 - 16:01

Evan:

Opa Hans, gisteren weer gewonnen met 2-5, wel een blundertje gemaakt door het natte veld en natte bal, MAAR.... dat heb ik goed gemaakt door IN de wedstrijd het 5e doelpunt te scoren vanuit een penalty.

gr van Evan en Maudi

• 01 November 2010 - 12:01

Jessica:

Ja bedankt he, dan kan ik dat fornuis dadelijk alsnog op mijn buik schrijven.
    Mooi niet dus.

Mooi dat jullie ze bijna allemala hebben gezien dat is toch ook een beetje de missie van een game drive toch?

Heel veel plezier nog, jullie huis is nog tip top in orde en met de (klein) kids ook.

Dikke kus

• 01 November 2010 - 12:33

Ton:

Ik heb al 100 rand over gemaakt naar Henkie, is da zat??

• 01 November 2010 - 14:48

Tiny En Odie:

Wat een geweldige mooie
    vakantie hebben julie en met die dieren zo vlak bij de auto lijkt het me ook nog gevaarlijk we zullen later wel zien hoe't op de foto staat, geniet nog maar van een mooie vakantie met mooi weer,hier is de klok verzet,dus vroeger donker
    maar het weer is wel goed op dit moment al geeft hij weer regen aan.
    En we worden weer opa en oma(bij Monique komt nr3

• 03 November 2010 - 14:31

Syl:

jullie zijn toch niet van het pad afgelopen tussen de wilde dieren...

we wachten op spannende verhalen

groetjes en dikke kus van Evan en Maudi en ons

• 04 November 2010 - 22:31

Rita En Piet:

Hoi gaat alles wel goed daar,of is er iemand door de wilde dieren aangevallen?
    Het is nu wel een poos geleden en ik wacht op mooie foto's en wat nieuws.
    Kijk morgen wel weer geniet van het moois.

• 25 November 2010 - 14:55

Suzanne Donders:

Hannie,

Was de slang om je nek niet eng.
    Waren er mooie dieren of niet.
    Was die slan giftif