internet jeehee - Reisverslag uit Addo, Zuid-Afrika van sjanrienenhanshannie - WaarBenJij.nu internet jeehee - Reisverslag uit Addo, Zuid-Afrika van sjanrienenhanshannie - WaarBenJij.nu

internet jeehee

Door: Sjan

06 November 2010 | Zuid-Afrika, Addo

Wat een gedoe met internet in Z.a
maar ik mag nu even iemand zijn prive computer gebruiken om jullie bij te praten, .

laaste verhaal uit Hazyview, na mijn internet verhaal sloeg de bliksem in en was het afgelopen met bellen en internetten,
volgende dag (volgens mij dinsdag)
vertrokken uit Hazyview naar Swaziland
even langs de bank daar stond me toch een mooie afrikaanse poepoetuuttuut.
arme Rien zat de auto te bewaken dus weer geen mooie negerinnenbillen/borsten gezien.

De wegen zijn hier geweldig goed en de route naar Swaziland was prachtig door de bergen, in Swaziland hebben we wat bezienswaardigheden bezocht en een cultureel village was heel mooi.
het eten in Mantengalodge was voortreffelijk en de mensen heel aardig, op de local market liepen 2 kindjes en die hebben we verblijd met voetbalschoenen sokken en scheen beschermers een van de marktkooplieden vroeg of we geen grote maten bij hadden had hij graag gehad(hiervan natuurlijk de nodige foto's)

de volgende dag van Swaziland land naar hwulehwue(zeg sloesloei)onderweg zien we kindjes spelen en besluiten om te draaien om te kijken of we ze ergens mee kunnen verblijden, het blijkt een weeshuis te zijn en hier geven we de overgebleven voetbalschoenen ( die ze om zijn beurt mogen dragen) we geven de zak met kleren af en een zak met snoepjes, heel bijzonder.
we komen aan met schitterend weer en besluiten de middag aan het zwembad door te brengen.
we worden aangenaam verrast door het feit dat hier een cheeta fok programma is , waar we s avonds het voeren mogen bij wonen, bij een van de cheetah's mogen in het verblijf om foto's te maken en dan zijn er nog een paar waar we mee op de foto gaan, zelfs oma Hannie die eerst niet eens achter het hek durft.

s morgens om 4 uur staan we op om nog een gamedrive te doen in sloesloeie, om het luipaard te spotten volgens de ranger zijn er meer neushoorns dan olifanten dus dat moet goed komen, het park is niet zo groot als Kruger en erg heuvelachtig dus kunnen we vanaf boven mooi de dieren zien lopen de ranger is erg verbaasd dat er een grote olifant trek is, het lijkt wel dat alle olifanten in die hoek van het park zitten, dat is slecht want als ze daar met zijn allen een week zijn staat er geen boom, daarom ook weinig andere dieren wel veel giraffes met jong zelfs eentje nog met de navelstreng,en een paar neushoorns, soms lijkt het net of je een film kijkt en er niet echt bij bent zo mooi.

daarna gaan we ontbijten en rijden naar Drakerbergen ook weer adembenemend mooi.
we gaan de volgende dag golfen en Hans en Haniie wandelen in de bergen het is schitterend.

vandaag weer vertrokken in de bergen naar Durban waar we met een klein vliegtuigje vliegen naar Port Elisabeth, nu aangekomen in Addo dat bekend staat om zijn olifantenpark maar aangezien we die meer dan genoeg hebben gezien gaan we kijken wat hiet nog meer is te doen.
tot nu hebben we er ca 2800 gerden kilo0meters opzitten en dan de vlucht nog.
zo meteen gaan er douchen en ergens een restaurantje zoeken.

Er is niet aangevallen door een wild dier behalve Hannie die is net gestoken door een bij.

enne Ton je weet denk toch nog wel dat 10 rand amper een euro is daar kun je zelfs bij Henkie geen 4 bier van kopen, maar hij heeft de rekening meegegeven.

het is een lang vehaal geworden waar ik vast nog heel wat highlights ben vergeten.

dikke kus van de opa's en de oma's
ps Martin ik heb hier nog geen enkele brombeer kunnen ontdekken maar gelukkig heb ik de foto'

sjanrienenhanshannie

• 06 November 2010 - 17:10

Syl:

Fijn om iets van jullie te horen misschien volgende keer een laptop met WIFI mee..
    Jurgen en Danny wachten op hun zakgeld ze hebben de tuin geruimd en ze hadden er zo"n schik in dat ze bij Elly ook hebben geharkt.Maudi heeft woensdag de eerste judo les gehad ze vond het kei leuk en bij thuiskomst moest ze even laten zien wat ze geleerd had dus waren Evan Papa en Ome Danny het slachtoffer..
    Bij opa Christ heeft ze nog even de houdgreep geoefend en opa tikte vlug af..
    Heel erg leuk dat jullie kinderen blij hebben kunnen maken met de voetbal schoenen.Heel veel plezier nog veel kusjes van Evan en Maudi en ons

• 06 November 2010 - 19:23

Ton:

Wa is die firma duur geworden in Vaalwater. 4 jaar geleden kocht ik 7 bier voor 100 rand.
    Maar ja, met familie moet je wandelen en niet handelen zegt een oud afrikaans gezegde.

• 06 November 2010 - 21:09

Corrie:

Gelukkig dat we weer iets van jullie horen, ik vroeg vandaag nog aan schoonzoon Ton of alles nog oké is in Afrika.
    Vader en Moeder Vonk samen 2 dagen in het ziekenhuis geleden Vader weer thuis. Moeder nog niet. Zondag 15 november is het 60 jaar huwelijksfeest het is nog niet zeker of het feest kan doorgaan.
    Geniet van jullie vakantie allemaal, en tot ziens Groetjes Corrie

• 07 November 2010 - 10:15

An En Ben Zielschot:

wij volgen jullie wel, al veel gezien en mee gemaakt jullie, nog veel plezier en geniet er van. gr

• 07 November 2010 - 11:00

Jeanne Schellekens:

Hallo vakantiegangers
    Het heeft inderdaad even geduurd, voordat we weer iets van jullie hoorde.
    Ik begon het echt te missen en keek iedere dag even of er nog geen berichtje was, maar dacht wel dat het aan de internetverbinding lag, ja het blijft Africa he.
    Maar leuk weer iets van jullie avonturen mee te krijgen, hopelijk volgende keer met foto's'.
    Geniet nog maar lekker van de natuur het lekkere weer en het eten de sfeer van Africa.
    Groetjes Jeanne en Piet

• 07 November 2010 - 13:22

Sanne:

Hoi Opa en Oma (en Doelies),
    ik mag ook een x wat typen.
    Ik vind leeuwen lief, maar ik zie ze nooit.
    Kleine Ton doet het heel goed, heeft gister na zijn fles van 19,15 tot vanochtend 7.15 geslapen.
    Ik mis jullie heel erg en wil jullie graag zien. Volgende week komt sinterklaas en daar heb ik al zin in.
    En ik heb eigenlijk wel hoofdpijn nu van het hoesten.

Dikke kus Sanne

• 08 November 2010 - 07:30

Jurgen:

Hoe zit het dit jaar eigenlijk met de yell ??