de laatste dagen en de terugreis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van sjanrienenhanshannie - WaarBenJij.nu de laatste dagen en de terugreis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van sjanrienenhanshannie - WaarBenJij.nu

de laatste dagen en de terugreis

Door: Sjan

17 November 2010 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal

we zxijn weer thuis maar ik wil jullie de laatste dagen in Z Afrika niet onthouden,
na het laatste verslag zijn we s avonds in de stad wezen eten, ons word op het hart gedrukt als het donker is niet meer te gaan lopen en een taxi te nemen, dit advies nemen we ter harte.
we eten in een steakhouse en de vleesporties zijn belachelijk groot voor de dames 300 gram voor de heren 500 gram maar wel super lekker.

De volgende ochtend worden we wakker en het regent dat het giet (balen)
dan maar een mall zoeken met ons regenjasje parapluutje lopen we de stad in en het is al gauw droog nog sneller komt de zon door en in no time is het 30 graden we lopen wat over marktjes bekijken de gebouwen en gaan dan naar het beroemde Waterfront dit is in de haven waar oude pakhuizen prachtig zijn opgepimpt tot winkels restaurantjes etc. na een lekkere lunch lopen we naar het Capetown voetbalstadion en gaan ook naar binnen, de grasmat word bewaakt voor toeristen (hannie) die een sprietje willen stelen haha,het stadion is speciaal voor het wk gebouwd en word nog steeds gebruikt,ze hebben wel enige aanpassinge gedaan want zoveel toeschouwers komen nu niet meer,
daarna lopen we via een andere route terug en zijn we lekker verschroeid want zonnebrand hadden we natuurlijk niet meegenomen.

zondag is het wederom stralend weer en gaan we de route naar Cape point en kaap de goede hoop rijden deze loopt langs de kustlijn heel mooi,
onderweg stoppen nog even bij een pinguinkolonie en dan naar de Kaap.

boven op cape point is het erg winderig en druk zo ook bij de kaap.
natuurlijk toch de geijkte foto's gemaakt bij de beide punten.
daarna rijden we de kustroute langs Chapmans peak een mooie bergroute ook weer langs de kust, we stoppen aan het strand van Houtbay om van de zon en een drankje te genieten,
daaarna weer terug naar ons guesthousde en is er weer een dag voorbij.

Maandag ruimen we onze rotzooi op en zeggen tegen onze gastheer dat we nog naar Robbeneiland gaan voor we vertrekken, hij zegt dat als we geen tickets hebben gereserveerd we dat wel kunnen vergeten met dit mooie weer, eigenwijs is ook wijs dus we gaan toch en kunnen zowaar mee op de boot naar het eiland waar oa Nelson mandela het grootste gedeelte van zijn gevangnis straf heeft uitgezeten het is een behoorlijk groot eiland met verschillende barakken de criminelen werden afzonderlijk van de politike gevangen vastgezet, we worden rondgeleid door iemand die hier 11 jaar heeft vast gezeten en als een van de laatste politieke gevangene het eiland verliet.
we zien hoe de mensen hier leefdn en ook de cel van Mandela.na 2 uur is de tour afgelopen en na een boottochtje van een half uur zijn we weer in waterfront waar we wat eten nog wat kopen en dan moeten we toch echt onze koffers op gaan halen en naar het vliegveld, gelukkig weten we dan nog niet hoe dit gaat verlopen, luister en huiver!!!!!!!!!!!!!!

Vlucht vertrekt een half uur te laat uit Kaapstad en moet bij aankomst boven Londen rondcirkelen voor hij mag landen, na de landing moet hij weer wachten op een gate en dan haasten we ons naar de incheck bali voor onze vlucht naar Dusseldorf helaas we are to late.
dan moet er een alternatief worden gezocht maar alles zit vol of er is geen plek voor 4 personen, dan worden we omgeboekt via Hamburg naar Dusseldorf de vlucht uit Londen vertrekt om 10.40 en die in Hamburg om 15.20 dus tijd zat zou je zeggen, als we na een kleine vertaging eindelijk in het vliegtuig zitten met de deuren dicht krijgen we te horen dat hij pas om 12.30 gaat vliegen dit word 13. uur (in Duistland is het dan al 14 uur) dus de aansluiting gaan we niet halen,
in Hamburg moeten ze ons weer omboeken naar een andere vlucht deze gaat om 18 uur als we er inzitten horen we dat dit 19.30 gaat worden dus moet we de kleinkinderen weer teleurstellen,
uiteindelijke vliegen we om 19 uur en zijn om 23 uur thuis we nemen nog een afrikaans wijntje en een douche is ook geen overbodige luxe en dan weer in ons eigen bedje

terugkijkend hebben we de afgelopen weken weer heel veel gezien,gereden en gevlogen, Zuid Afrika is een mooi land met diverse landschappen, land zover als het oog kan reiken en geen mens te zien de wegen zijn perfect en behalve rond de steden kom je weinig auto;s tegen, maar vooral de dieren die je zo in het wild ziet maakt het toch wel heel bijzonder.
Zuidafrika is een land dat in veel opzichten erg westers is maar in net zoveel ook juist weer niet.

we hebben gelukkig niks vervelends meegemaakt misschien wel door dat we (te)bang gemaakt zijn en daardoor (te) voorzichtig waren
dit was onze reis naar Zuidafrika bedankt voor jullie reaktie en tot ziens allemaal

SjanRienenHansHannie

• 17 November 2010 - 12:25

Petra:

Lieve nichten en schoonneven,

Fijn dat jullie weer terug zijn en zo genoten hebben van de reis!
    Mar Sjan, ge moet nie klage, want dan kunde bitter thuis bleve, of nie dan?!
    (un Nulands grapje; ik hoop degge derum kunt lache...
    P.s. ons pap en mam zen zondig 53 joar getrouwd. Des lang he...

• 17 November 2010 - 15:40

Martin:

Hoi Sjan ik heb genoten van je reisverslag, en kijk al weer uit naar komende Maandag, heb je wel gemist, groetjes en tot Maandag.

• 17 November 2010 - 18:13

Jeanne:

Ha Sjan Rien Hans en Hannie
    Allemaal weer veilig thuis, en een geweldige vakantie gehad (alleen een iets mindere terugreis) maar ja dat mag de pret niet drukken toch? bij jullie moet er net als bij ond altijd iets mis gaan. Ik hoop dat jullie alles gezien hebben wat jullie wilde zien.
    voor jullie maar ook voor ons jammer dat jullie weer terug zijn, ik vond het weer leuk jullie avonturen te lezen.
    Ik bel binnenkort wel om iets af te spreken, zal wel volgend jaar worden, ja tijd vliegt hé.
    Groetjes Jeanne

• 17 November 2010 - 22:51

Jan En Caroline:

Welkom thuis in Veghel city!
    Wat een verhalen weer zeg. We hebben jullie zo telkens kunnen volgen. Prachtig. Leuk geschreven, leest zo heerlijk weg.Geeft echt een impressie van hoe het daar is.
    Behalve de terugvlucht dus weer een geweldig mooie ervaring in jullie rugzakje.
    Tot gauw bij ons, we verheugen ons nu al op de smeuïge verhalen.

• 19 November 2010 - 10:29

Willie Toelen:

Een zeer grote en mooie reis was het met veel verschillende dingen en onderwerpen.Je heb zeker met de terug reis ook verschillende vleigtuigen gezeten en ook veel moeten wachten.
    Maar iedereen weer gezond en wel thuis voor de rest voor de familie.
    Nu afwachten welke avontuur het nu weer wordt.