tempo doelie - Reisverslag uit Borobudur, Indonesië van sjanrienenhanshannie - WaarBenJij.nu tempo doelie - Reisverslag uit Borobudur, Indonesië van sjanrienenhanshannie - WaarBenJij.nu

tempo doelie

Door: Sjan

02 November 2011 | Indonesië, Borobudur

Hallo allemaal

eindelijk mogelijkheid tot internet
onze vorige verslag staat bij reacties verslag (het aftellen kan beginnen)_

in Bogor hadden we sfeervol guesthouse tussen de rijstvelden direct aan een sterk stromend riviertje met alle geluiden vandien toen daar om 5 uur ook nog eens de geluiden van de moskee over heen kwamen hebben we de oordoppen maar in gedaan' nadat de vorige dag de trekking door de tropische regenbui letterlijk in het water was gevallen konden we die in de ochtend maken een mooie tocht door de kampongs en rijstvelden,met een zonnetje dat al behoorlijk brande
daarna naar de botanische tuinen, een groots aangelegd park maar jammer genoeg zoals zoveel dingen hier slecht (niet)onderhouden,toen via de puncakpas met prachtige uitzichten over theeplantages door naar Bandung door een hectisch verkeer kwamen we aan in het Parijs van het Oosten, waar een grote Mall is met merken en prijzen waar onze P.C. niet voor onder doet en dan kom je buiten en liggen er kinderen te bedelen.

ook hier zie je aan de gebouwen de hollandse invloed van weleer,
de volgde dag naar de vulkaan Tangkubanb prahu, waar we ook nog langs de plek komen waar vorige week een busje met Nederlandersb s verongelukt wij besluiten snel de gordels om te doen, daarna gaan we naar de theeplantages (deze is van een Nederlander) en vervolgens naar een theefabriek waar ze 1e kwaliteit thee maken van het jongste scheutje 2 hectare theeveld is 1 kilo thee, dan gaan we naar de warm waterebronnen waar we heerlijk kunnen liggen in. baden van 39 en 42 graden we vinden het dan ook niet. erg als het begint te regenen dit verkoelt. lekker de nodige hilariteit als er een (nederlandse) dame met de paraplu het water in gaat. (zo weer verder met het verhaal terug van de massage break) s'middags gaan we Bandung in en later naar de Aklung muziekschool anklung is een traditioneel indonesich muziek instrument ,. later krijgt het publiek ook een instrument in de handen elk met een verschillende noot en samen moeten we een lied spelen dat word natuurlijk niks dus komen er kinderen bij ons zitten om te helpen Rien krijgt zelfs een tik op zijn vingers omdat hij erg hardleers is. terwijl we daar zitten breekt buiten de hel los in de vorm van regen enonweer en omdat er natuurlijk 0 afvoer systeem zijn staat in een ,mum de stad blank met als gevolg nog nmeer file,
en net zo snel als de regen begint stop hij ook weer, de temperatuur en de sfeer lijd er in elk geval niet onder'
vanochtend om 6 uur op de trein richting Jogjakarta onderweg zien we kleine dorpjes en heel veel rijstvelden er zijn ontelbaar kleuren groen in het landschap heel mooi, onderweg op de stationtjes proberen de m,ensen hun etenswaar te verkopen echter wij durven ons daar (nog) niet aan te wagen
onze chauffeur is vast vooruit gereden met de bagage en haalt ons op bij het station en nu zitten we in een prachtig hotel aan de voet van de borobudur die we morgen gaan bekijken zojuist hebben we in het dorpje pakkie pakkie (buffet) gegeten en een massage gehad
om 18 uur is het hier al stik donker maar om 6 uur schijnt het zonnetje al in de middag en traditionele indisce regenbui, dus niet zonder plu de deur uit.

4x per dag worden we verblijd met de gebeden en gezangen uit de moskee maar ook dat went en net als de mensen hier sla je er geen acht meer op.
in Jakarta heb ik een tas met spullen afgegeven en de swchoentjes van Sanne aan onze chauffeur die er heel blij mee was een paar paste zelfs al.

zo dit was een lang verslag en ik ben vast een hoop vergeten,
het eten is hioer spot goedkoop maar een pilsje kost 4 euro en een wijntje zelfs 10 euro, dus nog geen wijn gehad deze reis helaas .

nu nog ff douchen en dan weer lekker aan de nasi goring.

dikke kus en tot horens

• 02 November 2011 - 12:10

Jurgen:

Waar blijven de foto's ?

• 02 November 2011 - 12:52

Jill:

Tjonge wat een belevenissen...
    Wel jammer dat je niet zonder de hollandse paraplu kunt daar!
    En mam de betaling wordt geregeld, dus jullie kunnen nog terugkomen..

Robin is al kado´s aan het uitknippen voor Sinterklaas en wil jullie een dikke kus geven (smak).
    Nog heel veel plezier dikke kus

• 02 November 2011 - 13:40

Jessica:

Nou eindelijk zonder problemen ergens aangekomen.

Hier ligt te slapen. Sanne was erg moe van haar 2e wendag. Maar ze mist jullie heel erg. Zal vertellen dat haar schoentjes een nieuwe eigenaar hebben gevonden.

Hier alles verder goed. Ton gaat met de buurman naar de dakar preproloog zondag en ik ben druk aan t oefenen voor de hofzittingen. Dus druk druk. Maar onze holiday voor januari is ook geboekt!!!!

Dikke kus en opa wel goed luisteren he! Anders leren we Ton dat ook even kan die mooi opa corrigeren.

• 02 November 2011 - 19:30

Jeanne Schellekens:

Fijn iets van jullie te horen, want voor jou doen Sjan duurde het deze keer wel erg lang, maar leuk weer mee te kunnen genieten van jullie avonturen.
    Jullie verhaal komt ons natuurlijk heel bekend voor, de botanische tuinen, de theeplantages, en de oproep tot het gebed, (was ik bijna vergeten) maar moskees genoeg daar, af en toe hoor je het van alle kanten, en vroeg, maar daar hebben jullie op Bali geen last meer van, ook de prijs van wijn en bier is daar een stuk leuker, ik had toch tegen jou gezegd dat een glaasje wijn 7.50 kosten, nu nog duurder dus, maar jullie zullen vast zelf wel voor de nodige neutjes gezorgd hebben.
    En een lekkere massage is natuurlijk ook niet verkeerd.
    Hier word het morgen 20 graden, en ik ben vrij, lekker wandelen met Nouk, ook genieten.
    Nou leuk iets van jullie gehoord te hebben, de groetjes aan iedereen.
    Jeanne en Piet

• 03 November 2011 - 18:47

Hubert:

In de supermarkten (groot of klein) is volop goedkoop bier te koop in flessen en blikjes.
    fijne reis verder.