geweldig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! - Reisverslag uit Bắc Hà, Vietnam van sjanrienenhanshannie - WaarBenJij.nu geweldig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! - Reisverslag uit Bắc Hà, Vietnam van sjanrienenhanshannie - WaarBenJij.nu

geweldig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Door: Sjan

10 November 2009 | Vietnam, Bắc Hà

dinsdagavond plaastelijk tijd 19.45 Hanoi wat hebben we veel meegemaakt en gezien de afgelopen dagen, genoten hebben we,
ik zal proberen de afgelopen dagen in een notedop te beschrijven:

Zaterdag met de bus naar Lao cai waar we de nachttrein zullen nemen door een prachtige omgeving met veel rijstterrassen rijden we er heen het lijkt hetzelfde maar is toch steeds weer anders, omdat we te vroeg zijn voor de trein gaan we naar de Chinese grens daar proberen we een dagvisum te krijgen maar helaas mogen we er niet over zodat we vanaf de vietnamese kant foto's moeten maken ok mooi.

De slaaptrein blijkt geen slaaptrein te zijn we hebben wel bedden maar kunnen niet slapen ondanks de slaapmustjes die we ingenomen hebben.
We komen aan in Hanoi en gaan naar het vliegveld om te kijken of de koffers er zijn en jawel hoor we mogen ze meenmen, nu moeten we zeggen met 2 koffers minder reizen was toch een stuk aaangenamer(tis ook nooit goed he)

daarna gaan we naar Halong Bay waar een grote jonk voor ons 4tjes klaar staat,(net zoveel personeel als pasagiers) op de boot krijgen we een heerlijke seafoodlunch.en varen tussen de eilandjes ondanks dat het bewolkt is is het indrukwekkend,

de legende is dat er een draak uit de hemel kwam en met zijn staart op het water sloeg daardoor ontstonden ca 2000 eilandjes op een ervan gaan wij logeren, op de pier van Quan lan islands staat een grote tuktuk klaar waar we allemaal inpassen incluus bagage,we worden hartelijk ontvangen en er word lekker voor ons gekookt hier zijn nog 2 nederlanders en thats it, de mensen spreken amper engels maar willen toch graag met je praten, de volgende dag fietsen we naar het strand 12 km bergie op bergie af, s'middags wandelen we door het dorp en zijn we een attraktie, aangezien we overal komen waar geen pizzahut of burgerking is, is het elke dag noodles of rijst Rien en Hannie willen iets anders, dus bij ons hotel/restaurant/vivowinkeltje pakken we de ingredienten voor wortelstamp, samen met de kokkin zit in de keuken gezusterlijk de groente te snijden en te wassen we hebben er allebei lol in ook al kunnen we niet communiceren, Rien en Hannie hebben heerlijk gegeten en hun hebben er weer een recept bij,
de volgende dag gaan we met de boot naar Van Don we geven een duitse jongen een lift in ons busje en komen van het rustige Quan Lan in de gekte van Hanoi het is letterlijk niet te filmen, de duizende brommertjes die al toetererd kriskras door elkaar rijden, maar we leren snel en reageren al niet meer als er word getoeterd,
we gaan naar het mausoleum van HO chi min maar aangezien hji niet thuis is mogen we er niet in, we besluiten de ca 2 km (in de avondspits) terug te lopen, OI SE OI wat een drukte maar zoals je ziet zit ik hier te typen dus alles is goed afgelopen.

bedankt voor jullie leuke reacties

• 10 November 2009 - 14:07

Joyce En Willem:

ha sjan en rien,

wat fijn om te lezen dat jullie zo aan t genieten zijn. en leuk om foto's te zien dat moet je ons mam maar eens uitleggen hoe dat moet. geniet ze nog. hier is de herst echt begonnen dus als jullie terug komen kun je de sjaals en handschoenen van zolder halen.

x

• 10 November 2009 - 14:12

Henk En Marianne:

RIEN EN HANNIE HEBBEN WORTELSTAMP GEGETEN, HA,HI,HA,HI
    IK HEB GENOTEN VAN DAT MOOIE VERHAAL!
    OPNAAR HET VOLGENDE, DOEG!!

• 10 November 2009 - 16:27

Jeanne Schellekens:

Ha vkantiegangers, leuk jullie te volgen, ik snap niet dat jullie niet geslapen hebben in de trein, t was zo luxe, (tenminste dat hadden wij) een goed matras, dus wij kwamen uitgerust aan. Maar wij hadden weer niet zo'n bootje voor ons vieren, met een lunch, wij zaten tussen de lokals.Jammer dat jullie China niet in konden, maar daar zijn ze best streng, wat toeristen betreft.En die ho cho min is ook dikwijls op reis, toen wij er waren, was hij ook al niet thuis (toch knap op reis gaan, als je al jaren dood bent)
    Geniet nog maar even, en doe de groeten aan Rien Hannie en Hans

• 10 November 2009 - 18:20

Jessica:

Hallo, weer een leuk reisverslag.
    Hier begint de mex griep zijn intrede te doen. Kindje op KDV ziek en zelf ben ik ook neit fit, misselijk, moe en weinig eetlust. Sanne heeft vandaag alweer op het potje gepoept, dus 2 stickers plakken!!!
    Helemaal trots vertellen tegen Papa, die er gewoon bij was.
    Nou vanavond nog oefenen voor de hofzittingen en dan op tijd naar bed.

Dikke Kus

• 10 November 2009 - 18:40

Cor En Ria:

Leuk die belevenissen van jullie. En van Rien herkennen we wel dat hij wel weer eens iets anders wil eten. Ja, het is hier nog geen vrijdag, Rien..... je merkt het, we vergeten niet snel. Met het lange en korte termijngeheugen zit het nog wel goed. Prima idee om wortelstamp te eten. Dat is ook het favoriete recept als we op bezoek zijn in Canada. Volgende keer stamppot andijvie met spekjes??? En vrijdag natuurlijk frietjes!!!!!
    Groeten en geniet nog maar, hier regent het de hele dag al. En het is koud!!!

• 10 November 2009 - 20:00

Sylvia:

Hoi opa`s en oma`s
    Fijn om weer iets van jullie te horen en zo te lezen genieten jullie er enorm van.Dit weekend komt de Sint aan dus de speelgoed boeken moeten eraan geloven er word geknipt en geplakt voor het verlanglijstje.En de pieten pakjes gaan elke dag aan dus ze hebben er zin in.Evan is gelukkig weer fit hij gaat weer naar school en kijkt uit naar het voetbal.Nog veel plezier en een hele dikke kus voor vriendje opa en vriendinnetje oma en natuurlijk ome Rien en tante Sjan tot snel

• 11 November 2009 - 07:25

Jurgen:

En weer hebben we de jackpot niet gewonnen, zucht
    Rien en Sjan helaas ook niet, want die 27.5 Mio zijn gevallen op een HEEL lot dat in Utrecht dus gevallen.
    Maar ik geloof niet dat het de pret kan bederven, zeker niet als je nog ruim twee weken te gaan hebt.

Vanavond, als ik die lekkere dikke sappige varkenshaas erin "peer" zal ik wel even aan jullie denken met je bordje rijst, hahahaha.