gooooodmorning Vie-etnam - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van sjanrienenhanshannie - WaarBenJij.nu gooooodmorning Vie-etnam - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van sjanrienenhanshannie - WaarBenJij.nu

gooooodmorning Vie-etnam

Door: Sjan

14 November 2009 | Vietnam, Hoi An

Hallo Allemaal
Op dit moment zitten we in Hoi an
vandaag gaan we op pad om kleren te laten maken, daar is Hoi an beroemd om,we zitten zo;n ,1,5 kilometer van het strand en 2 van het oude citycentrum,maar er rijden shuttles busjes vanaf het hotel
gisteren zijn we in een luxe restaurant wezen dineren en DUUR!!!we moesten maar liefst 40 euro afrekenen voor 4 personen, (meestal zitten we rond 15 euro incluus drankjes,of nog minder)
in Hue hebben een boottocht gemaakt over de perfume river langs de oude pegade's en tempels, en rondgereden in een fietstaxi eigenlijk wilde we met een brommertaxi maar Hans wilde die vlooienhelm niet op.
Vietnam is een stuk welvarendere geworden dan de laatste keer dat we er waren, maar de kleren die we weggeven willen ze nog steeds graag hebben,
grappig is ook de straat benaming bv
Cees woont in Nagchi 310/15 dit betekent letterlijk een zijweg van de zijweg van de hoofdweg je moet bij huisnummer 310 de zijweg in en dan weer bij nummer 15 de volgende weg je begrijpt dat er veel wegen zijn met zo'n naam, en iedereen wil graag aan de hoofdweg wonen daar word de handel gedreven de grond is daar dan ook heel duur vandaar dat de huizen slechts 4 meter breed zijn (de voorste meters zijn het duurst)en 15 meter lange en soms wel 20m hoog, als er dan geen buren zijn staat daar een lange hoge pijp,
wat een leuke reacties allemaal, zelfs 1 uit Costa rica,
Ank als je weer in Nederland bent moeten we maar eens iets afspreken met zijn allen, Ali en Sjaak zitten ook in Vietnam maar ik denk dat we elkaar net niet gaan ontmoeten, wij gaaan morgen weg uit Hoi an en zij komen dan aan,
Jessica pas je goed op jezelf (en de rest natuurlijk)
Jeanne het geheim van de durian geven we niet prijs trouwens er is geen smaak die wij kennen waar het op lijkt,maar inderdaad hemels,
Hans gaf het een heel ander smaakgevoel dan ik dus als de gelegenheid zich voor doet proeven, ook Hai is er dol op en heeft lekker mee zitten smullen en ja inderdaad dat meisje is de jongste dochter van Cees.
Odie, monique, Ton sr.beterschap
Martin gefeliciteerd met je verjaardag
Jill en succes with the shoes
en een driedubbele kus voor Evan Maudi Robin en Sanne

• 14 November 2009 - 06:00

Jurgen:

Ja ik ben er vroeg bij vandaag, het is nog geen 7 uur....
    Evan moet (als het goed is) gaan voetballen bij BVV en 'mag' om 9.00 aftrappen, dus bijtijds er uit vandaag. Nu alleen hopen dat het niet afgelast is, want het weer is echt slecht hier, regen,regen en nog eens regen, en het ziet er niet naar uit dat daar voorlopig verandering in komt.

Leuk verhaal weer, heb jullie hotel in Mui Ne eens zitten bekijken, dat ziet er helemaal niet verkeerd uit.

• 14 November 2009 - 06:44

Sylvia:

goedemorgen
    weten jullie zeker dat jullie niet zijn opgelicht of kregen jullie kaviaar en onbeperkt don perignon?Hier alles ok Maudi heeft gisteren haar strikdiploma gehaald en pompom mag dit weekend bij ons logeren dus hij word helemaal verwend.Bedankt voor het bellen.Ben benieuwd wat jullie laten maken.veel plezier dikke kus van Evan en Maudi en ons

• 14 November 2009 - 09:06

Piet:

goede middag zal het bij
    jullie wel zijn. als ik
    jullie mail
    en wat is alles thoch goedkoop,zullen jullie ophet einde wel merken
    het is er wel prachtig daar.ik wens jullie nog veel plezier en zon
    groetjes piet

• 14 November 2009 - 20:31

Jan:

heb de reisverslagen gelezen geweldig leuk veel plezier nog en groetjes van ons allemaal

• 15 November 2009 - 12:18

Karin En Ton:

Zo te zien en te lezen hebben jullie het weer fantastisch in Vietnam!!!! Als we elkaar weer treffen, dan maak mijne mens ook maar eens enthousiast voor Azie!!!!!! Als ik al die foto`s zie en jullie avontuurlijke verhalen lees, dan wil ik wel weer graag die kant op. Veel plezier lieve Sjan en Rien en hopelijk weer tot gauw.

• 15 November 2009 - 15:58

Jeanne Schellekns:

Ha vakantiegangers.
    Leuk jullie reisverslagen, beginnen er verslaafd aan te raken.
    Na een paar dagen zitten we al weer te wachten, op jullie avonturen.
    Volgen jullie met veel plezier.
    En met die foto's erbij, maakt het wel af.
    Dus Sjan, moet bij jou in de leer, zodat het op onze volgende reis ook lukt.
    Geniet nog van al het moois in Vietnam, voordat je het weet, is het weer een herrinnering.

Groetjes Jeanne en Piet

• 15 November 2009 - 19:09

Jessica:

Hoi Allemaal,

Hier vandaag met de 2 dames naar de Sint-intocht geweest.
    Ze vonden het leuk maar toch ook een beetje spannend. Vooral toen er ineens heel veel vuurwerk achter hun afging.
    Maar later kwamen alle pietjes voorbij en kregen ze lekkere snoepjes en toen was het goed.
    En voor Sanne was er nog de grootste verrassing, SInterklaas zeí:"Hallo Mevrouw van Herwaarden".
    Toen moest Sanne toch wel even naar ons kijken hoe het kon dat Sint haar naam wist. Maar toen wij vertelden dat Sinterklaas alle kindjes kent moest ze heel erg hard lachen.
    Verder alles goe dhier en zijn we druk bezig met de voorbereidingen voor de hofzittingen en deze week komt de grote kamer van Sanne!

Veel plezier nog
    Heel veel groetjes en een dikke KUS van Sanne

• 16 November 2009 - 08:51

Robin:

Ik heb weer heerlijk geslapen in mijn nieuwe, grote bed!! Ik heb van een pietje een zonnetje op mijn wang gekregen. Sinterklaas was in Veghel met zijn paardje, het paardje vond ik veel interessanter! Nog heel veel plezier daar!! Kusjes Robin