oiseoi - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van sjanrienenhanshannie - WaarBenJij.nu oiseoi - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van sjanrienenhanshannie - WaarBenJij.nu

oiseoi

Door: Sjan en Hannie

25 Oktober 2010 | Zuid-Afrika, Pretoria

oiseoi zoals de vietnamezen zouden zeggen.maw tjsongejonge wat een reis

van Dusseldorf naar Heathrow een half uur vertraging, maar onze bagage is doorgelabeld zodat we net op tijd in het vliegtuig naar Johannesburg zitten, dat vervolgens met stukken aan de grond blijft staan,na 3 uur word ons gemeld dat het vlietuig niet gemaakt kan worden en dat er een ander vliegtuig komt,
als we daar in zitten, zal de crew als die meevliegt te veel uren gaan maken dus moet er een nieuwe crew komen
om een lang vehaal kort te maken om 15.30 dus 6 uur te laat vertrekken we, we komen om 4 uur aan in letterlijk donker Afrika te weten Johannesburg en daar is onze transfer reeds vertrokken, moe en op een verlaten vliegveld bellen we toch maar zelf een taxi,naar het Grandhotel en vallen om 5 uur doodop in bed.
om half 9 wake up call na het ontbijt naar het vliegveld te gaan om de auto te halen ,een spik splinter nieuwe hyundai I35.maar de beloofde travelplanner(route) zit er niet bij, we rijden maar aan richting Pretoria en onderweg bellen we het hotel en die verteld ons hoe we er moeten komen en zowaar het lukt Rien perfect links rijdend ons heel huids naar de lodge te brengen nog even oefenen want nu word vaker de ruitenwisser gebruikt dan de richtingaanwijzer (en dat is niet omdat het regent)
smiddags gaan we de stad in naar de vele bezienswaardigheden oa Paul Kruger huis, Uinion Building en Voortrekkersmonument heel indrukwekkend, daarna gaan we ergens wat eten. alleen een hoofd gerecht blijkt voldoende te zijn de porties zijn mega groot.

Nu nog even jullie updaten en dan een lekker Afrikaner wijntje en dan slape.
en we kunne zelfs al Afrikaners prate.
moet nie aankom nie dit betekent afblijven.
een spreuk gaan we nu verzinnen en de foto' komen ook nog wel een keer.
morgen op naar ome Henk 24 riviere Vaalwater

ons heb baie plezier het is 30 graden hier.

Piet en Jeanne de shirts zitten in het koffer,

we zitten nu in de corner guest lodge te Pretoria alwaar de kerstboom al staat.

groetjes van ons.

• 25 Oktober 2010 - 19:34

Jeanne Schellekens:

Ja het is me nu al gelukt om de eerste te zijn.
    Een goed begin is het halve werk zeggen ze wel eens, maar jullie beginnen meteen al met avonturen, belooft nog wat. graden klinkt in ieder geval al heel goed.
    Groetjes Jeanne

• 25 Oktober 2010 - 19:39

Ria En Cor:

Ja dat is wat om alles over te moeten geven en afwachten wat er gaat gebeuren. Gelukkig zijn jullie wel wat gewend.
    Rien 3x links is ook rechts hoor en de ruiten schoon houden is goed voor de foto's uit de auto gemaakt bij al de wilde beesten!!!
    Geniet verder groetjes uit de polder

• 26 Oktober 2010 - 15:17

Rita En Piet.:

Soms zit het mee en soms tegen,maar dat mag de pret toch niet drukken.
    Als je de volgende dag weer bent uitgerust,dan kun je er weer tegen.
    Het weer is lekker en er is ook nog wijn dat maakt het weer goed.
    Verder nog veel plezier.

• 27 Oktober 2010 - 12:44

Jill:

Gelukkig heb ik via de lieve buurtjes odie & Tini jullie site gevonden. Willen jullie dit voortaan ook aan jullie dochters doorgeven!!.... Ik hoop dat jullie niet verdwalen! Nog heel veel plezier en mama hou woensdag 17 november vrij voor Viavai!! dikke kus