Dag 6 7 8 - Reisverslag uit Ranong, Thailand van sjanrienenhanshannie - WaarBenJij.nu Dag 6 7 8 - Reisverslag uit Ranong, Thailand van sjanrienenhanshannie - WaarBenJij.nu

Dag 6 7 8

Door: ons

07 November 2013 | Thailand, Ranong

We hebben besloten om nog een dagje in Chumpon te blijven,
Dinsdag gaan we een beetje fietsen en kijken hoe we woensdag naar Ranong zullen gaan, s middags relaxen aan het zwembad, waar we een stelletje uit Oss treffen deze hadden geen kaarten voor de trein gereserveerd hadden en dus met boemeltje treintje naar Chumpon zijn gekomen zittend op houten plankjes tussen de locals, ze waren kapot maar vonden het een super ervaring kosten van zo.n reis 175 bath, daarvoor hebben ze 11uur in de trein gezeten, de tuktuk die hun naar het hotel bracht rekende 100 bath voor 5 min.de verhoudingen kloppen hier voor geen meter.

S avonds eten in een local tentje waar Rien iets met rijst en cashew noten bestelde, vergeet hij te zeggen pad nie noi (niet te heet)na 2 happen begint hij te balken als een oude ezel, dus hebben we maar bordjes geruild ik moet zeggen verry spicy het snot liep uit mijn neus zweet op het voorhoofd en nog uren brandende lippen.

De volgende ochtend gaan we met een minibusje naar Ranong,
Vanuit een bewolkt Ranong varen we in 2 uur de zon tegemoet in Koh Payam,de nog onontdekte parel in de Andaman zee, zeg maar het Samui
van 30 jaar geleden, ben bang dat dat niet lang zo zal blijven, waren wij 4 jaar geleden nog de enigste 4 buitenlanders aan boord,nu zat het bovendeks vol backpackers met hun lonely planet, op Payam rijden geen auto's dus gaan Hannie en Sjan met koffer achterop een brommertje, Rien en Hans gaan lopen, Paul van ppland neemt hun bagage mee,
Hannie slaat een groot kruis als ze afstapt. was een slechte driver volgens Paul die achter hen reed, nu dus aangekomen in het resort met bungalows aan het strand hangmat op het terras wat wil een mens nog meer!!!!
Vandaag zijn we over het eiland gaan wandelen naar het resort van Wan de dochter van Paul en Pearl Heaven beach Odie de hond loopt met ons mee en wijst de weg. wat een schitterend plekje hier nemen we een lekkere fruit shake en lunch, daarna lopen we terug en gaan nog even zwemmen in het zwembad van ppland

• 07 November 2013 - 11:13

Jurgen:

Jeanne. Je moet je nogmaals aanmelden voor de mailingslijst.
    Ik kreeg eerst ook geen bericht, nadat ik me nogmaals aangemeld had wel.

Het is daar in ieder geval beter weer als hier, pfff het regent hier al vanaf het moment dat jullie weg zijn, bah bah

• 08 November 2013 - 11:52

Marij:

Hee Luitjes
    Geweldige foto's. Zoals altijd staat Rien er weer komisch op!!
    Geniet van jullie verhalen, Sjan je kan het mooi vertellen.
    Ben benieuwd naar het volgende avontuur
    Groetjes Marij

• 08 November 2013 - 11:56

Marij:

Hee Sjan
    Ik heb ook geen mail gehad
    Dus ik zal zelf nu maar regelmatig kijken op de site wil natuurlijk niks missen!!!

• 08 November 2013 - 16:48

Jeanne Schellekens:

Ha vakantiegangers
    Fijn je reisverslag via de mail binnen te krijgen
    Goed dat jullie de treinkaartjes wel geregeld hadden, (mooi avontuur) kan wel zijn maar jullie zijn net als wij ook niet meer de jongste en dan is een stoel of bank toch wel een stuk relaxter dan een houten bankje 11 uur lang.
    Spicy eten, is ons gelukkig de afgelopen keer niet overkomen, maar de eerste keer dat wij in Thailand waren wel, toen proefde ik niet wat ik at, kip vis of vlees ik kon het niet vertellen, maar dan heb je wel ervaren wat hot lips zijn.
    Gelikte foto's echt niet verkeerd, nee jullie stellen het daar wel
    Groetjes Jeanne en Piet