reis naar en in Malang - Reisverslag uit Malang, Indonesië van sjanrienenhanshannie - WaarBenJij.nu reis naar en in Malang - Reisverslag uit Malang, Indonesië van sjanrienenhanshannie - WaarBenJij.nu

reis naar en in Malang

Door: Sjan

Blijf op de hoogte en volg

06 November 2011 | Indonesië, Malang

Vrijdag helaas geen cobra gegeten nee zelfs geen oizza Hannie wilde een frikandel speciaal en die heeft ze gehad ook, ook eindelijk tapbier maar niet zoals jullie denken, ze schenken een aantal flessen in een biertap met in het midden een glazen opijp met ijs je moet dan zelf het kraantjeb open draaien en dat is dan tapbier het bier is al op voor het koud kan worden want Piet jij denkt toch niet dat er 1 pilsje minder word gedronken vanwege de prijs

Gister om 7.30 worden we opgehaald voor een excursie naar de meubelfabriken van Henk Schram in Klaten heel interresant (vooral voor mij) dan naar Solo en dan de lange reis naar Malang in Java wonen ca 165 miljoen inwoners en volgens mij zijn we ze allemaal tegen gekomen het is belachelijk druk en iedereen doet maar wat links rechts inhalen van een 2 baans weg word zo een 4 baans gemaakt en meestal gaat het goed een wonder dat we op de hele reis maar 2 ongelukken hebben gezien,we kwamen pas om 20.30 uur aan in ons guesthouse waar we werden opgewacht met koffie en cake,vandaag en morgen is het offerfeest en dit betekende heel de nacht de luispreker aan met gebed leve de oordoppen,
Vanochtend werden er in de moskee schaap en koe geslacht ter offering en dit word aan de armen uitgedeeld die zien we later samen bbq en rijst eten ook wij worden uitgenodigd om mee te eten maar dit durven we niet aan, super gastvrij zijn deze mensen,
Wij gaan toch maar liever een taartje eten bijb toko oen we gaan ook nog naar de markt waar we een paar leuke shirts schoren (nee Ton ben m,aar neit bang niet voor jou). Daarna gaan we een katholieke kerk binnen waaqr een bruiloft plaats vind we worden binnengevraagd en ik word naar voren geduwt om een foto te maken daar sta ik dan in mijn vakantie kloffie tussen de bruidsfotograaf en cameraman de andere 3 liggen in een deuk,
En nu zit Hannie aan een lekkere Bintang Hans ligt snurken en ik zit hier op mijn mini laptopje dit verhaal te schrijven op onze kamer en als ik links kijk zie ik dat Rien een lekker massage krijgt van een blinde vrouw jammer dat foto;s plaatsen niet lukt dit apparaatje laad ze niet of ik het het verkeerde progamma.

We hoorden zzojuist dat de Merapie vulkaan weer onrustig is en we hebben onderweg gezien wat een ravage hij vorig jaar heeft aangericht een heel dorp bedolven nog steeds zijn ze bezig de as te verwijderen maar met de materialen van hier is dat een langdurige kwestie,
Ik loop wat weg van de groep en klim een heuveltje op om foto;s te maken dan komt er een vrouwtje naar me toe die met handen en voeten verteld hoe verswchrikkelijk het was ik versta er niks van maar begrijp toch haar verhaal ze laat me ook de brandwonden op haar rug een been zien arme mensen,
Veel dorpsgenoten hebben het ook niet gered .
Wij zijn nu weg uit dat gebied en zitten nu in Oost java

Morgen middag vertrekken we richting de bromo vulkaan voor ons volgende avontuur nu een beetje relaxen en uitrusten schijnt een pittig tripje te zijn

Dan willen we nog tegen Piet en Marij zeggen minum(minoem= proost) voor jullie verjaardag

En voor de kids en kleinkids dikke kus en tot horens

Sempai bertenu lagi (tot ziens)

ikprobeer elke dag een woordje te leren
Aangezien ze hier denken dat ik een x% indonesisch bloed heb heb ik een eer hoog te houden

Houdoeu Sjan

  • 06 November 2011 - 08:43

    Jessica:

    Wat een avonturen weer. Hier is t rustig. Lekker weer droog en een zonbetje erbij dus lekker wandelweer.

    Verder is er nog niet veel gebeurd. Gaan vandaag even naar jullie huis even kijken of alles nog goed is.

    Nou een hele dikke kus van Sanne Ton en ons

  • 06 November 2011 - 10:27

    Jeanne Schellekens:

    Ha vakantiehangers
    Weer leuk jullie verhaal te lezen.
    Toch ook lange reisdagen, ondanks het feit dat jullie langer op Java zijn.
    En weer is die Merapie vulkaan aan het rommelen, dat was toen wij er waren ook al, en ik kan me helemaal indenken, dat je ondanks dat je zo'n vrouwtje niet verstaat, precies begrijpt wat ze bedoelt, en ongelooflijk dat die mensen, ondanks het gevaar van uitbarsting, er toch zo dichtbij blijven wonen, maar het schijnt heel vruchtbare grond te zijn.
    Indrukwekkend, maar ook goed dat we weer eens een keertje met onze neus op de feiten worden gedrukt, want o wat hebben wij het hier toch goed, in onze kouwe kikkerlandje, en wat zijn wij ook ongelooflijke zeurpieten, eigenlijk zou iedere nederlander een keer naar zo'n arm land moeten gaan, want arm zijn ze, vond ik tenminste, een stuk armer dan in andere Aziaatische landen.
    De bromo krater, voor mij het hoogtepunt van Java, benieuwd hoe jullie het ervaren, ik had het idee van een maanlandschap, en jullie zullen ook wel naar de zonsopgang gaan kijken, kleed je maar heel warm aan, want het is daar steenkoud.
    En de foto's, jammer dan, maar dat gaat dus echt niet met je kleine nootebook, maar niet getreurd, die houden we wel te goed.
    Geniet nog van alles (want wat is reizen toch geweldig hé)
    Groetjes Jeanne en Piet

  • 06 November 2011 - 15:43

    Caroline:

    Wat een prachtig verslag Sjan. Mooi geschreven, ik zie het helemaal voor me. Indrukwekkend. Tja, kun je weer zien hoe de rollen verdeeld zijn hè. Jij maar tikken terwijl die Rinus van jou weer in model gemasseerd wordt. Geniet er nog van mensen. We kunnen weer niet wachten op een live verslag van jullie in Holland. Dus sempai bertenu lagi gauw.
    de groeten uit Veghel, ook van Jantje natuurlijk

  • 06 November 2011 - 18:32

    Jeanne Vd Heijden:

    Hoi,

    Erg leuk om jullie op deze manier te volgen. Je krijgt zin in vakantie en om te gaan kijken waar jullie allemaal komen.
    groeten van ons.

  • 07 November 2011 - 19:05

    Tonny En Lia:

    Hoi Sjan en rien Hanny en Hans leuk jullie belevenissen te lezen zit daar ook weer enge beesten, want dan hoef ik daar niet naar toe, maar de omgeving is wel heel mooi denk ik,we zullen de foto s wel zien als jullie weer thuis zijn nog veel reisplezier en op zijn tyd een lekker borreltje en de groeten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Malang

Java-Bali

rondtrekken

Recente Reisverslagen:

02 December 2011

weer thuis

20 November 2011

Evan Kampioen

18 November 2011

Ketut

15 November 2011

Sidemen

12 November 2011

dol fijn

Weer op avontuur

Actief sinds 18 Okt. 2006
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 66695

Voorgaande reizen:

27 December 2018 - 22 Januari 2019

Isaan

28 November 2016 - 23 December 2016

Laos

05 November 2015 - 27 November 2015

Myanmar

03 December 2014 - 27 November 2014

Tempo doeloe

31 Oktober 2013 - 23 November 2013

bacpacken in Zuid Thailand

28 Oktober 2011 - 22 November 2011

Java-Bali

24 Oktober 2010 - 16 November 2010

van Kruger naar Kaap

01 November 2009 - 27 November 2009

van noord naar zuid

05 November 2008 - 24 November 2008

onze reizen

27 December 2018 - 30 November -0001

Thailand Isaan

Landen bezocht: