Bromo - Reisverslag uit Kalibaru, Indonesië van sjanrienenhanshannie - WaarBenJij.nu Bromo - Reisverslag uit Kalibaru, Indonesië van sjanrienenhanshannie - WaarBenJij.nu

Bromo

Door: Sjan

08 November 2011 | Indonesië, Kalibaru

Afgelopen zondag avond komt onze chauffeur Cuccuck eindelijk bij ons zitten voor een drankje en een spelletje, hij spreekt verbazingwekkend goed Nederlands met een schattig accent.

Maandag slapen we uit en gaan daarna nog Malng in waar we oa bij de Holland Bakery lekkere croissants en puddingbroodjes kopen voor onderweg.
uit dit gebeid komen veel oud indonesie gangers en dit is weer terug tezien in de gebouwen en ook de bakery is er een overblijfsel van.

na de middag nemen we afscheid van tante Enny een 80 jarige goed nederlands sprekende dame die het guesthouse runt,en de overige Nederlanders die we hebben leren kennen en vertrekken richting ons hotel op de berg bij de Bromo vulkaan,
de temperatuur ligt hier een stuk lager en het is er ook vochtiger
Om 21 uur gan we naar bed want we moeten morgen om 3 uur op, na ons goed te hebben aangekleed en een warm kopje thee vertrekken we naar een hoog gelegen punt om de zonsopkomst te zien, aangezien er bewolking hangt heeft dit niet het gewenste effect maar het is heel bijzonder om de verschillende vulkanen te zien verschijnen in het opkomende licht, het is al prachtig maar we stellen ons zo voor dat he tmet helder weer nog indrukwekkender is, daarna gaan we in onze jeep over een verschrikkelijk weggetje met aan weerszijden ravijnen naar de voet van de Bromo, hier word onze jeep "overvallen" door cowboys te paard die iedereen een paardje willen verhuren, Hannie wilwel op een paardje alweer een ervaring erbij de andere 3 gaan lopen eerst over een vlakke zandvlakte en daarna sterk stijgend met op het eind nog eens 250 treden naar de krater rand, heel apart om op de rand van de krater zonder enige bescherming van een vangrail of id te staan, volgens traditie gooien we een offer in de krater dit is om de goden gunstig te stemmen en een uitbarsting te voorkomen, het blijkt dat we voor deze trip te warm zijn gekleed en zweten ons te pletter.
Daarna weer over het zelfde enge paadje naar het hotel waar het ontbijt al klaar staat.

om half 9 vertreken we de berg af naar Kalibaru waar we nu zijn in een mooi resort ( kijk maar eens op de site van Margo uttomo 2)
Hier in de buurt wonen de ouders van Cucuck en we zijn uitgenodigd om daar te komen eten wat we zojuist hebben gedaan echt een tafel vol met allerlei hapjes soep rijst mie voor een grote bus vol dus als we klaar zijn stat de tafel nog vol.

Darna met papa mama oma en de buurvrouw op de foto super vriendelijke mensen.

nu gaan we proberen foto,s te plaatsen hoop dat het lukt.

leuk dat jullie allemal reageren dar doen we het voor.

Wil we hebben de nodige thee gescoord zelfs 1 die je maar beter niet kunt drinken ( je hoort nog wel waarom).

• 08 November 2011 - 17:42

Corrie:

Hallo Sjan Rien
    Het is weer een indrukwekkende reis,
    ik kan de reis nu goed volgen want in de autokampioen staat met land kaart precies de plaatsen waar jullie allemaal geweest zijn.

Sjan er is weer een feestje van Joke op 27 november bij den Brouwer.

Ik wens jullie verder een mooie reis en veel plezier toe. Groetjes aan Hans en Hanny

• 08 November 2011 - 18:23

Cor En Ria:

Wat een geweldige reis. Voor ons ook genieten, want jaren geleden zijn we hier ook geweest. Geniet nog maar van al dat moois (en de warmte, hier is het koud).

• 08 November 2011 - 18:48

Jeanne Schellekens:

Ha werelreizigers.
    Toch gelukt de foto's, en dat allemaal met dat kleine ding? moet je ons ook eens leren.
    Jammer dat het bewolkt was, want ondanks dat natuurlijk iedere dag de zon op komt, ik vond het geweldig om dat daar te zien, maar inderdaad de kraters op zich is al geweldig.
    Hebben jullie ook het verhaal meegekregen dat ze er vroeger gewoon hele jonge meisjes in gooide om de goden gunstig te stemmen, werden een maagd geofferd, tegenwoordig moeten de goden met een levende geit genoegen nemen (gelukkig maar) groetjes vanuit Tilburg

• 08 November 2011 - 19:30

Jill:

Mooie foto van de vulkaan, je moet er wat voor over hebben maar dan heb je ook wat!
    Mam heb je nog op je mail gekeken voor de schoenen?

Nemen jullie ook speciale thee mee voor jullie meisjes, we hebben pijn aan de kele!!!
    Zondag komt de sint in de haven, Robin is nu al zenuwachtig en roept heel hard door het huis wat ze allemaal wil hebben!!!!!
    Nog veel plezier en een dikke kus

• 09 November 2011 - 10:46

Jessica:

Hoi,

fijn dat jullie het goed hebben. Willen jullie als jullie dit lezen zo snel mogelijk met mij contact opnemen ivm brief van het UWV.

Groetjes en kus van ons

• 09 November 2011 - 11:13

Hubert:

Wat is het toch leuk om jullie reis hier in Nederland te kunnen volgen, plekken waar ik ook mooie herinneringen aan heb, en het leuke is dat het je toch gelukt is foto's te plaatsen, erg mooi en indrukwekkend.

Selamat jalan, dan sampai bertemu lagi di internet.

• 09 November 2011 - 16:12

Jeanne Vd Heijden:

Hoi,

Ik heb de reisverslagen weer gelezen vandaag en de foto`s bewonderd.
    Vooral de foto van de creche in malng vind ik erg mooi. De snoetjes en kleren van de kinderen zijn indrukwekkend.
    groetjes Jeanne vd Heijden